ola,
ik zit met een groot probleem en val maar direct met de deur in huis.
Sinds een klein jaar hebben ik en mijn Catalaanse vrouw een dochtertje. We werkten/woonden in Barcelona maar vanwege de kosten zijn we naar het dorp van haar ouders verhuisd, en wonen nu in een appartement van haar vader.
Vorige week heeft mijn vriendin (we zijn niet getrouwd) mij medegedeeld dat ik binnen drie dagen (is een week geworden), het appartement moet verlaten omdat ze niet meer verder met me wil. De redenen voor vertrek zijn me niet duidelijk -er is niets ernstigs gebeurd-, en het is aan verandering onderhevig maar wel duidelijk is dat haar vader er achter zit. En hij heeft ‘macht’ over zijn dochter.
Ik heb voor haar theaterbedrijfje gewerkt en zit nu bijna zonder geld. Wel heb ik een casita in de buurt waar ik als noodoplossing kan verblijven.
Mijn vraag is: kan dit zomaar, wat zijn m'n rechten en plichten, hoe zit het met de toekomst (ontmoetingsrecht), etc.
Op mijn uitspraak dat ik met een advokaat contact had gezocht (niet gedaan trouwens) reageerde ze nogal heftig.
Ik vertrouw niet meer op hun goede wil.
Wie kan mij in het algemeen informeren over de rechten (ervaringsdeskundige) of verwijzen naar iemand (evt. advocaat) die hiervan kennis heeft?
Met vriendelijke groet, herman. movimag@gmail.com
En werk zoek ik dus ook.