Berovingen

• janny

Ik was pas geleden op bezoek bij mijn zuster in Utrecht.

Zij wees me op mijn handtas omdat die rovervriendelijk zou zijn.

Ik woon al 17 jaar in Spanje en ben nog nooit beroofd.

• Peter & Marianne

Volgende week voor het eerst naar Barcelona.

Verheug me op deze fotogenieke stad, maar hoe voorkom je in godsnaam dat je spiegelreflexcamera gejat wordt?

Kun je toch moeilijk steeds onder je jas dragen?

• Annemieke

Het zijn altijd Marokezen. Let op de Birckenberg schoentjes, G-star kleding, Nike, etc.

• Jacques

ok ik geef het toe: ik ben een jankert en een enorm mietje. sorrry allemaal

• Jacques

update:

ik zit nu in eernewoude waar ik zelfs zonder het licht aan te doen snachts naar de wc durf. veel veiliger .

bungalowpark the supernerd zit ik.

ik huil bijna niet meer en ook durf ik overdag weer even naar buiten

barcelona was gewoon te hooog gegrepen voor mij, maar ja mijn iq is ook niet hoger dan de gem. kamertemperatuur en de BLO heb ik niet afgemaakt. ook te eng.

gister nog wel erg geschrokken van de vuilniswagen, nooit eerder gezien maar ja op de van mesdagkliniek kwam die ook snachts als ik met de duim in mijn mond lag te slapen. dus kan ik mezelf niet aanrekenen.

vanavond even naar de kerk, er is vast een fijne pastoor bij wie ik even kan uithuilen op schoot. zo kan ik alle emoties verwerken!

• Joris

Jacques Balzak

• poebe

joris clitoris

• Hendrik

Ik ben het met Jaque eens. Je moet erg oppassen maar ja vaak kan je er ook niet veel aan doen. Heb zelf een half jaartje in Gotico gewoond en daar moet je eigenlijk niet ‘s nachts een beetje aangeschoten alleen rondlopen omdat de kans dat je beroofd (lees beroofd, niet gezakkerold) erg aanwezig is en mezelf ook 2 keer is overkomen. Het zou eigenlijk niet zo mogen zijn in het centrum van zo’n toeristische stad in Europa. Heb het namelijk ook nog nooit in een stad zo gezien als Barcelona.

• Jacobus

Wat een treurig nivo van reacties, zo af en toe. Wij komen al zo'n tien jaar elk jaar een weekje in Barcelona. Om te relaxen, van de cultuur te genieten, lekker te eten en tenslotte om het beste voetbal van de wereld te zien. Het blijft toch vreemd om te zien dat vele landgenoten, vooral dames, nog vol trots met rugzakjes rondlopen. In iedere stad, ook in NL ! ben je dan een potentieel doelwit van zakkenrollers. Als je goed op je spullen past. Niet teveel geld en geen dikke portemonnee in je achterzak doet is er feitelijk niets aan de hand. Het is soms beschamend om te zien hoe makkelijk en naïef landgenoten zich gedragen. Voorbeeld, strandbedje huren, camera en portemonnee er onderleggen en dan gaan zwemmen. Dit gebeurt echt ! Dus beste mensen pas een beetje op, laat de naïviteit varen, en dan is er niets aan de hand.

• Montse

Mr. Jacobus “ik weet het allemaal beter”: Ik woon m´n hele leven in ´t centrum van Bcn en het is, net zoals veel anderen hier zeggen, de laatste jaren knap irritant aan het worden. Het gaat hier niet om een rugzakje, naïviteit of opletten want ze beroven mannen en vrouwen (ook locals van 2 meter lang) zonder enig pardon. Mijn Catalaanse buurvrouw van 85 is laatst nog voor 50 EUR door zo´n aardige jongen op de grond gegooit! Het probleem is dat de huidige wetgeving er weinig aan doet.