slecht internet in barcelona?

• christian

erik, betekent dit dat je op het openbare wifi-netwerk van barcelona zit?

• pj

Als je ingeschreven staat in BCN en slechts op bibliotheek-openingsuren internet nodig hebt (of daar genoegen mee kan nemen), kan je natuurlijk ook gewoon een GRATIS bibliotheeklidmaatschap ophalen. Daarmee kan je dan in alle bibliotheken van de hele provincie BCN probleemloos internetten via Wifi. En die openingsuren vallen best mee.

• pj

@ Mabel: misschien dat je in jouw geval baat zou kunnen hebben bij een extra antenne aan je laptop. Kennelijk levert de verbinding tussen je router en je laptop die sterke wisselingen op. Mogelijke oorzaken:

- de kwaliteit van de router

- de plaats waarde router staat

- veel (ander) internetverkeer in de directe omgeving

- de ontvangst door je laptop

- ….

met de plaats van de router kan je experimenteren (en dat heeft mij in het verleden wel geholpen), maar soms zijn de eigen ontvangstkwaliteiten van een laptop wat mager (zoals bij sommige Acers) en dan kan een extra antenne helpen.

• DenoX

Ik heb óók een bibliotheeklidmaatschap en hun wifi staat 24 uur per dag aan. Ik woon er boven.

Wel logt het systeem je na 8 uur uit. En de downloadsnelheden vallen niet tegen.

Ik gebruik het alleen als onze eigen provider even geen signaal geeft. Kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst was.

DenoX