slecht internet in barcelona?

• christian

Sinds anderhalf jaar verblijf ik met grote regelmaat in Barcelona en er is altijd gedonder met internet: verbinding traag en instabiel, helpdesk die niks voor je kan/wil doen, helpmannetjes die langkomen maar het probleem niet oplossen, bij een nieuw appartement wekenlang problemen om internet aan te sluiten et cetera.

Is dit een normale gang van zaken of is er een manier / maatschappij om gewoon probleemloos snel internet te krijgen?

Heel graag tips, want het drijft me tot wanhoop!

• EstherH

Hey Christian, ik had altijd internet via Ono, kabelinternet en later Wifi. Altijd goed gewerkt. Momenteel surf ik mee met de buurman, die heeft Jazztell en daar zijn nog al eens problemen mee.

• Freerk

Beste Christian,

Sinds 3,5 jaar maak ik gebruik van het internet via provider Tele2 verdeeld over 2 adressen.

Eerst 2 jaar op het ene adres, 1,5 jaar op het andere. De verbinding is eigenlijk al die tijd goed geweest op heel af en toe een uurtje uitval,

maar als dat 1 uur per maand is, is dat veel. Het enige minpunt was dat een verhuizing op de een of andere manier administratief lastig is

bij verandering van vast nummer dus was het handiger op te zeggen en weer aan te melden. Buiten dat ben ik zeer tevreden over de verbinding

internet met deze provider.

Succes, Freerk

• Erik

Je kunt ook een usb adapter/antenne nemen. Verachtvoudigd het wifi bereik.

Kost wat maar heb je er binnen een jaar uit, en bovendien nooit meer iets te maken met de Spaanse helpdesk.

• mariano

Jazztel heb ik nu zo'n vier jaar, na een jaar ellende met Ya.com, en het is redelijk stabiel maar de administratie is een groot chaos. Ze innen dubbel van mij: nog op het vorige adres en op het nieuwe adres. En Ze blijven overigens ook innen van de vorige bewoner van waar ik nu woon. Ik blijf via mijn bank-account het geld terug laten storten maar ik zeg het op. Dan maar naar een andere provider. En internet is hier belachelijk duur.

• Mabel at Barcelona

Erik,

Kun je mij uitleggen wat zo´n usb adapter cq antenne is en waar ik dat kan halen? Heb ONO wifi, maar signaal wisselt per minuut van “very good” naar “very low”. Ben al van kanaal veranderd, maar ik moet zeker 3x per week mijn router resetten om weer een normaal signaal te hebben. Niets aan de hand met laptop, gebeurd zowel in als uitgelogd met werk (werk thuis via internet).

Thanks!

• Juanito

Vodafone, 29,95 per maand inclusief fijo en bellen op alle vaste nummers in España. Prettig is dat je een router, een stick, en een mobieltje hebt voor je No. fijo, en die kun je in het hele centrum gewoon meenemen. Het enige manco is, dat als je zelf belt, er een mobielnummer verscheint ipv je vaste nummer…

Zoek een leuke Chiringuito en neem je kantoor mee…

Sinds oktober 2009 en nog geen uitval van Vodafone gehad; wel van Endesa, en dan werkt je router dus ook niet..:)

• barbara

eric, n vraagje,

hoe zit t met de kwaliteit van de upload bij zo'n verbinding?

• Erik

Upload is uitstekend. Werk er zelf ook mee. Voor info moeten mensen me maar een mailtje sturen: accompaniATgmailPUNTcom

groetjes

• Erik

Of kijk anders even op http://twu.sh/aUz