N.I.E. aanvragen

  • Michael

    Goedemiddag,

    Ik ben 2 dagen geleden aangekomen in Barcelona en ben me op dit moment aan het verdiepen in het geweldige proces van het aanvragen van een N.I.E.

    Wellicht is er iemand die ervaring heeft met deze aanvraag en mij zou kunnen vertellen waar ik op moet letten of handige tips heeft.

    Mvg,

    Michael

  • Rogier

    Hi Michael,

    Het aanvragen van een definitief N.I.E. is helaas niet meer zo makkelijk als voorheen. Sinds dit jaar moet je een baan hebben in Spanje of je moet voldoende particulier verzekerd zijn (zo'n 80 euro per maand) om een definitief N.I.E. te krijgen. Heb je dit niet, dan krijg je eerst een tijdelijk N.I.E. en deze wordt omgezet in een definitief wanneer je één van bovenstaande hebt.

    De afspraak kan je alleen online inplannen, zonder afspraak naar het loket gaan heeft geen zin. Ook adviseer ik je om iemand mee te nemen die Spaans/Catalaans spreekt als je zelf de taal niet beheerst. Engels kunnen ze niet.

    Heel veel succes en mocht je interesse hebben in een gratis proefsessie personal training, neem dan contact met me op (+34) 635 666 062 of rogier@bcnhealthcoach.com

    Met vriendelijke groet,

    Rogier

    www.bcnhealthcoach.com

  • mark

    Ik ga er vanuit dat hij z´n NIE ergens voor nodig zal gaan hebben…toch? Dus gewoon naar dichtsbijzijnde politiebureau en er een halen.

    Of anders zoek je gewoon ff een baantje, werk genoeg hier! Succes! (:P)

  • harmannus

    Inschrijving van het bevolkingsregister ophalen bij de gemeente. Op dat formulier staat dan ook je woonadres. Ben je nog niet ingeschreven moet je dat eerst doen. J

    e moet naar het politiebureau Balmes 192 gaan. Ga smorgens. Inschrijving, Paspoort, Werkcontract mee als je die hebt. succes

  • Michael

    Bedankt iedereen, voor de tips.

    Inmiddels heb gisteren mijn (tijdelijke) N.I.E. gekregen die 3 maanden geldig is. Het was eenvoudiger dan ik dacht. Zonder empadronamiento en zonder werk.

    Na die 3 maanden echter, wordt het wel lastiger. Dan moet je residente of no residente gaan aanvragen en dan moet je wel kunnen aantonen dat je of werk hebt, hier studeert of over genoeg middelen beschikt in Nederland om hier te kunnen overleven. En dan wel met empadronamiento, etc.

    Mvg,

    Michael

  • harmannus

    dat is fijn voor je. Gefeliciteerd,

    Misschien tot ziens in onze salon! Armin+.

    Gran Via Corts Calalanes 859/C llacuna 168. (facebook: Armin+)

    Succes!

  • Jeroen

    Even een vraagje.. moest je voor het aanvragen van je NIE een afspraak maken?

    Ik moet er ook 1 aanvragen, maar heb zo geen flauw idee of dat met of zonder afspraak moet/kan.