Hallo,
Graag wil ik u op de hoogte brengen van mijn voornemen om per september 2013 een Nederlandse speelgroep te starten in Barcelona. De speelgroep is bedoeld voor kinderen tussen de 1 en 4 jaar die in Barcelona opgroeien, meer in het bijzonder voor kinderen uit tweetalige gezinnen waarvan één ouder Nederlands spreekt en gezinnen die vanuit Nederland en België naar Barcelona komen en de Nederlandse taal op peil willen houden.
Het principe van de speelgroep is dat spelenderwijs aan het niveau van de Nederlandse taal wordt gewerkt. Dit doen we door middel van verschillende activiteiten zoals liedjes, dans en beweging, knutselactiviteiten en het voorlezen van boeken. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de Nederlandse cultuur. We vieren de typisch Nederlandse feesten zoals Koninginnedag (Koningsdag) en Sinterklaas en met Pasen worden er eieren gezocht! Maar ook bij de lokale feesten wordt stilgestaan.
De Nederlandse speelgroep zal plaatsvinden in de ochtenden en namiddagen van maandag t/m vrijdag in de wijk Gràcia. U kunt kiezen voor 2, 3 of 5 dagen. Er is vooralsnog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Voor vragen kunt u met mij contact opnemen op het onderstaande telefoonnummer of email.
Email: lemaire.imre@gmail.com
Tel: +34 722 258 112
Vriendelijke groet, Imre Lemaire