Kids & (te lange) zomervakantie Spanje

• Anouk

Hola!

Wat doen jullie met je kids gedurende zomervakantie? Ik heb niet de hele zomer vakantie, helaas, en zal een oplossing moeten zoeken voor een groot aantal weken. (15 juli - 16 sept)

Ben diverse opties aan het onderzoeken: au-pair, guarderia de verano, een gezamelijke oppas voor diverse kindjes uit de klas van mijn zoontje (zijn allemaal 1,5 jaar in juli)…maar er is niet één optie waarvan ik denk, JA..dat doen we!

Graag tips, hoe lossen jullie dit op? Familie uit NL is helaas geen optie, en naar NL gaan voor 2 mnd vind ik nog te vroeg.

Hoop op jullie reacties

• yannake@yahoo.com

Hallo Anouk,

Je kan misschien eens vragen op de crèche of ze iemand kennen die graag op kinderen oppast. Ik had vorige zomer hetzelfde probleem en toen heeft de gemeente me het contact gegeven van een hele lieve vrouw uit de buurt. Zij heeft toen op mijn 1,5 jaar oude zoontje opgelet en ook af en toe als hij ziek was. Nu kon zij niet meer, maar heb ik via de crèche weer een hele lieve vrouw gevonden.

Heb je anders al eens gevraagd aan de andere ouders van de crèche, misschien is er iemand die thuis blijft voor haar kinderen en graag een centje bijverdient door op jouw kind op te letten?

Groetjes en succes!

Yanna

• Anouk

He Yanna, dank vr je reactie..

Ik heb idd rond gevraagd op de creche, en helaas, geen voor de hand liggende oplossingen gevonden.

Afgelopen zomer had ik iemand, die kan wellicht weer, maar een oppas voor 2 maanden kost enorm veel geld, vandaar dat ik op zoek ben naar eventuele alternatieven, oa. samen met 2 andere ouders een gezamelijke oppas zoeken. Zoniet, dan kies ik uiteraard voor dezelfde oplossing als afgelopen zomer!

Hartelijke groeten!

• Femke

Hoi Anoek en andere papa's en mama's in BCN,

Ik vroeg me af voor welke oplossing je uiteindelijk hebt gekozen? Ik heb volgende zomer hetzelfde probleem en zoek een oppas voor de hele maand juli. Het gaat om een peuter van 3 en een baby van dan 6 maanden. Heeft iemand ervaring met een zomeropvang of een lieve oppas die doordeweeks van 9 tot 17 zou kunnen komen?

Groetjes,

Femke