Tijdsduur rondje toeristenbus

• steven

Hallo, wij gaan dit weekend naar Barcelona. Ik ben van plan om 2-daagse kaartjes te kopen voor de

toeristenbus, voor zondag en maandag. Nu hebben wij ook kaartjes voor de zondag wedstrijd van

FC Barcelona, wij willen dan op zondag de toeristenbus gebruiken om bij het stadion te komen. Wij stappen

op bij plaza de catalunja om 09:00h, we moeten bij het stadion om 11:00h zijn, gaan we dat redden met

de toeristenbus, kan nergens vinden hoe lang een rondje duurt?

Gr Steven

• Andrea

hallo!

Is het niet veel makkelijker om de metro te pakken? zal goedkoper zijn en sneller. Als je vanaf placa de Catalunya vertrekt pak je de rode metrolijn naar placa Espanya, daar stap je over op de blauwe lijn met als eindpunt Collblanc, dan nog even lopen. Het enige nadeel is de drukte in de metro als Barca speelt, dus let vooral op je tas en spullen.

Succes en een fijn weekend!

Groetjes Andrea

• Ingeborg

Hey Steven, de bus heeft 2 routes die ieder zonder uitstappen zo'n 2 uur duren. Wat Andrea zegt is waar, je kun tbeter de metro of taxi gebruiken om naar het staion te gaan. De kaarten zijn 2 dagen geldig dus voor en na de wedstrijd heb je nog genoeg de tijd om met de toeristenbus rond te touren. Vanuit ieder punt in de stad kun je met de metro of taxi van en naar het stadion gaan.

Veel succes en heel veel plezier. Voor meer vragen en informatie neem je een kijkje op mijn blog www.barcelonainfo.nl

• Mabel at Barcelona

De snelste manier om van Plaza Catalunya naar Camp Nou te gaan, is direct de groene lijn te pakken. Uitstappen op Les Corts. Vertrek op tijd om drukte te voorkomen. Na de wedstrijd raad ik je aan eerst ff wat te gaan drinken voordat je op de overvolle metro pakt maar je kan gewoon gaan lopen richting Carrer de Sants en dan daar de metro naar de stad te pakken.

Veel plezier!

• steven

Dankje allemaal,

inmiddels weer terug, op zaterdag de metro genomen naar het stadion voor de tour. Op zondag

toch de Barcelona City-tour genomen, 0915 opgestapt en bij het stadion om 1030h en onderweg nog wat gezien!

De wedstrijd was helaas een drama, hadden 4 maanden geleden kaartjes bijbesteld bij de reis, werd niet gegarandeerd

dat we met zn vieren (wij met 2 kinderen 10 en 13 jaar) naast elkaar zouden zitten, maar in ieder geval 2 aan 2 en dicht

bij elkaar. In werkelijkheid hebben we verdeeld gezeten over een gedeelte van zo'n 20.000 stoeltjes ieder apart!!!

Kan jullie niet vertellen wat een drama het is om je kinderen alleen door de gates te sturen en jijzelf zo'n 20 gates verderop

het stadion te betreden.

Tis allemaal goed gekomen, maar was wel een domper, mijn zoontje ademt Barcelona en ik heb zijn gezicht niet kunnen zien:(

Reisbureau heeft al een boze mail van mij gehad.

Komt dit vaker voor?

Gr Steven

• Ingeborg

Wat vervelend Steven, kan me goed voorstellen dat het een ramp was!

Sorry, ik kan je geen antwoord geven. Ik werk niet met reisbureaus samen en mijn meeste klanten boeken individueel een vlucht en accommodatie. Vaak is dit lager in prijs en kaarten zoals voor FC Barcelona worden zelfstandig via de website gekocht of via een contact persoon in Barcelona.

Reisbureaus zijn vaak in de totaalprijs duurder en je slaapt een nacht extra. Bij een eigen boeking kun je ‘s morgens heen en in een avond weer terug vliegen i.p.v. ’s avonds aan te komen of in de ochtend te moeten vertrekken. Er zijn uitzonderingen, maar dit is vaak wel via reisbureaus.

Groetjes,

Ingeborg

www.barcelonainfo.nl

www.broodentomaat.com