Barcelona Students zoekt nieuwe team member

• Irene

Barcelona Students zoekt stages in Barcelona voor Nederlandse MBO studenten.

We zijn op zoek naar een Nederlands/Vlaamse vrouw die zowel Nederlands, Engels als Spaans spreekt. We spreken de voorkeur uit voor iemand die al wat langer in Barcelona woont en haar weg hier goed kent of andere internationale ervaring heeft en daardoor zich de stad snel eigen kan maken.

Je zult werken in een internationale omgeving waarin je contacten en samenwerkingsverbanden met verschillende bedrijven in Barcelona hebt. Je bent direct verantwoordelijk voor de Nederlandse studenten die zich in Barcelona bevinden. We werken met een groep huiseigenaren waar je als contactpersoon voor fungeert.

Het is daarom belangrijk dat de doelgroep je aanspreekt; met name MBO studenten van 18 tot en met 21 jaar oud. Zij zijn jong, veelal thuiswonend en zitten in hun 2 of laatste jaar van hun MBO opleiding. Daarnaast bemiddelen en begeleiden wij ook HBO studenten. Deze doelgroep zal komende periode groter worden.

Wat maakt deze baan leuk en maakt deze baan soms lastig?

Leuk: het flexibele, elke dag is anders, weken van drukte wisselen rustige periodes af, zelfstandig werken en je eigen tijd in kunnen delen. Werken met internationale bedrijven, Nederlandse studenten, Spaanse huiseigenaren. Meewerken aan de persoonlijke groei van een student. Veel eigen inbreng, veel contact met team Barcelona en Machteld (in Nederland).

Lastige situaties waar je tegen aan loopt in dit werk zijn: de onzelfstandigheid van de studenten, omgaan met heimwee, studenten die problemen veroorzaken op stage of in het studentenhuis, laatste moment vragen van Machteld om bijv. nog een student te plaatsen, werken met kleine budgetten.

Denk je dat je onze team kan aansterken? neem dan contact met ons op! op onze site vind je de email van onze collega Machteld

• herna

Waarom moet het persé een vrouw zijn?

• Juliet Paternotte

Beste Irene,

Dit bericht maakt mij helemaal enthousiast!

Het klinkt echt als een ontzettend leuke baan!

Mijn naam is Juliet Paternotte. Ik ben 26 jaar oud en ik woon sinds September 2011 in Barcelona.

Ik ben student psychologie en heb hier in Barcelona het laatste semester van mijn bachelor gedaan. In September start mijn master Psychologische Interventies aan de Universitat Autonoma de Barcelona. Ik heb aan de Universiteit van Utrecht, de Universiteit van Amsterdam en dus afgelopen jaar aan de Universiteit van Barcelona gestudeerd. Daarnaast heb ik een semester Spaanse taal en cultuur gestudeerd aan de UvA. Ik heb veel verschillende banen gehad, zoals persoonlijke studie coach bij een huiswerkinstituut in Haarlem en zorg coordinator bij TSN thuiszorg Amstelveen. Sinds 1,5 jaar werk ik fulltime in een kledingwinkel hier in Barcelona, en heb daarnaast een baan gehad als intake interviewer voor een onderzoek naar hooikoorts.

Dat is in het kort iets over mij, maar ik kan natuurlijk ook gewoon mijn CV opsturen.

Ik hoop dat jullie nog steeds opzoek zijn naar een nieuw team member en dat het jullie leuk lijkt mij te ontmoeten!

Vriendelijke groet,

Juliet

(0034) 672 392 471

julietpaternotte@hotmail.com

• Wanda

Beste Machteld,

Jullie oproep voor een nieuw teamlid bij Barcelona Students heb ik met veel interesse gelezen. Voor die functie stel ik mijzelf graag en met veel enthousiasme kandidaat. Ik ben net klaar met het lesgeven (Nederlands en Engels) aan eindexamenstudenten mbo en heb veel zin om de 5 maanden die ik vorig jaar in Barcelona heb gewerkt voort te zetten. Ik ken de stad goed, en ben een ervaren mbo docente / hostesss/ zelfstandig ondernemer die graag haar ervaring in Barcelona inzet om ieders stage onvergetelijk en een groot succes te laten worden.

Binnen het mbo heb ik op zowel studenten toerisme als horeca lesgegeven, waardoor ik een goed beeld heb van de fase waarin 2e en 3e jaars mbo'ers zich bevinden.

Ik heb veel ervaring in het begeleiden van studenten bij hun scripties en heb zelf ook stagegelopen in het buitenland, waardoor ik weet wat hen te wachten staat. Daarnaast spreek ik goed Spaans en ben ik bekend met de Barcelonese siuatie. De combinatie van stagebegeleiden in Barcelona en coachen/ begeleiden bij het zelfstandig worden spreekt mij zeer aan. Mensen stimuleren om het beste uit zichzelf en elke situatie te halen, is wat mij boeit. Daarnaast ben ik zelf ook au- pair geweest, dus ik weet mij goed te verplaatsen in hen.

Het lijkt mij een uitdaging om jullie team te mogen aanvullen en de studenten te kunnen begeleiden tijdens hun stage.

Ik ben communicatief, intitatiefrijk, creatief in het oplossen van ‘problemen’en goed in het motiveren van jongeren.

Graag stuur ik julllie mijn c.v. met pasfoto, zodat jullie een compleet beeld hebben van mijn werkervaring. Ik hoop dat wij snel contact hebben en verheug mij op jullie reactie.

Uiteraard ben ik graag bereid om naar Barcelona te vliegen voor een toelichting op deze beknopte motivatie.

Hartelijke groet en graag tot ziens.

Wanda