Kan men in Barca in zee zwemmen

• de mon

Dit jaar heb ik eens Mont Juic bezocht£.In Barca kan men eens wandelen,even een tapas en een bezienswaardigheid bezoeken.

In Lloret is er enkel de zee en volk dat de nacht inkruipt.Het enige wat ik daar zou missen is de zee.

Ik vind Barca gezelliger en meer en meer spreekt men daar echt engels ipv het spaans-engels zonder klemtonen.Ik wil er gerust is een week verblijven.

• harmannus

Wie weet komen we elkaar een keertje tegen..Hier kun je zeker zwemmen hoor. Barna wordt Barcelona ook wel genoemd. Als men het heeft over Barca bedoeld men FC Barcelona…..

ik heb een mooi B&B. http://www.kortverblijf.nl/spanje/bed-and-breakfast-barcelona/casa-del-norte.html en www.casadelnorte.nl

vragen? welkom! groeten! Harmannus

• Ingeborg

Inderdaad met uitzicht op de Sagrada Familia. En via mijn blog www.barcelonainfo.nl kun je alle te gekke informatie over deze fantastische stad vinden!

Groetjes Ingeborg

• saberfeldt

Nee, natuurlijk niet! Barca is FC Barcelona.

In Barna=Barcelona natuurlijk wel, ligt n.l. aan de middellandse zee.

Wat een vraag zeg, valt er niets slimmers te bedenken?

• Berry

Als we dan toch gaan muggenziften, Saberfeldt: ook in Barcelona kun je niet in de zee zwemmen. Barcelona ligt namelijk áán zee, en de zee ligt niet ín Barcelona. Bíj Barcelona kun je natuurlijk wel in de zee zwemmen, hoewel het momenteel aan de frisse kant is.

Zo, zullen we nu beiden weer gewoon aan het werk gaan?

• Cas & Irene Pijpers

Vorige week lagen er hier op het strandje naast Port Forum nog enkele “die hards” te zonnen. Zelfs een enkeling ging nog even te water.

De dik aangeklede sportvissers op het strand gaven een mooi contrast met deze late zonaanbidders!

Cas & Irene Pijpers

Rent a Yacht in Barcelona!

Marina Port Forum

c/o MY. St. Katharine (D25)

C/de la Pau, 12

08930 Sant Adrià de Besós

Barcelona

España

Tel.: (0034) 616380266

E-mail: YachtinBarcelona@gmail.com

Website : www.Rent-a-Yacht-in-Barcelona.com

Follow us on Twitter : @Yacht_Barcelona

• de mon

Vanop Mont Juic zag ik alleen een kleine zeehaven.

Strand ,mss zoals in Zwitserland.Dat meer kun je niet bereiken.Allemaal afgeschermd voor bezoekers.Privado.

Onder de zee ben ik al eens geweest,L' Aquarium.Je komt via een haaiengebit binnen.

• lucy

nou, Berry, geef nou maar een antwoordje op de mon zijn commentaar..

• Ons Berry

Beste De Mon,

Vanaf Montjuic wordt het zicht op het strand ontnomen door de stad. Maar vreesch niet! Vanaf Hotel W (dat de vorm heeft van een zeilschip heeft, zoals in Dubaï) heb je strand tot aan Hotel Arts (dat eruit ziet alsof het nog in de steigers staat). Daarna: een klein haventje en…. nóg meer strand, tot aan het Forum. Daar wederom een haven en daarna….u raadt het vast al… wéér strand. Lekker rustig (door de industriele omgeving wellicht). Dan houdt de stad Barcelona op en kom je ná de rivier Besos (en een haventje) uit in Badalona. En eigenlijk herhaalt dit stramien zich en worden de stranden steeds mooier en kom je uiteindelijk uit bij cap de creux, wat voornamelijk uit rotsen bestaat, dus wellicht noem je het geen strand, maar je kunt er wel heel goed duiken. (ik heb er zelfs de pet van kapitein Ortega gevonden. Maar dan ben je al bij Frankrijk, dus wellicht gaat je dat te ver.

Ik hoop dat ik je je vraag naar behoren beantwoord heb.

Berry van de Bebber