Certificado ciudadano de comunidad europea

• Markitos

Hallo,

wie kan mij helpen?? waar kan ik het certificado ciudadano de comunidad europea krijgen???? Ze zeggen bij la comisaria de Policia???? Iemand ervaring wat je er voor nodig hebt waar je het kan krijgen en hoe lang dit grapje gaat duren??

Met vriendelijke groet,

Marco

• Hans

Die kun je aanvragen bij het Comisaría General de Extranjería y Fronteras (C/ Balmes Nº 192 - 08006, Barcelona)

Benodigde documenten (origineel en 2 kopieën)

· Een volledige ingevuld aanvraagformulier Ex-16 (dit formulier: http://www.interior.gob.es/file/55/55500/55500.pdf)

· Geldig paspoort of identiteitskaart

· Een bewijs van de betaling van de taks. Hiervoor ga je eerst naar het politiebureau, daar krijg je 2 formulieren: het formulier

met je aanvraagbewijs en een formulier waarmee je naar de bank kunt gaan om te betalen.

• Hans

P.S. Het kan in principe binnen een dag geregeld, maar ik zou er wel vroeg voor op staan. Ik weet nog dat er vaak enorme wachttijden waren.

Anders kun je het ook over meerdere dagen verdelen.

Hans

• Markitos

Beste Hans,

Ik ben volgens mij wat handige info vergeten. Ik woon hier nu 9 jaar heb al een NIE en had een tarjeta de residencia (maar die is verlopen) Ik neem aan dat ik gewoon met mijn oude NIE papier en een paspoort dat certificado krijg??? Kan dit alleen maar verkregen worden in Balmes

weet je hier toevallig iets over?

Bij voorbaat dank