Help - paspoort verlopen

• femke

Hallo,

Mijn paspoort is verlopen en ik wil een id-kaart aanvragen.

Klopt het dat je daarvoor een recent bewijs van uitschrijving nodig hebt, die je alleen door iemand te machtigen kunt laten ophalen bij de NL gemeente of laten opsturen (4 weken)?

Bij het consulaat krijg ik te horen dat ik de informatie wel kan Googlen, maar ze vertelde me ook dat je het bewijs online kunt aanvragen.

Groetjes,

Femke

• Mabel at Barcelona

Misschien via Digi-D maar die kun je weer alleen aanvragen via NL. Beste is denk ik even iemand naar de laatste gemeente waar je woonde laten gaan as maandag om een bewijs op te vragen. Of zelf de gemeente maandag even bellen? Wat je verder voor een ID nodig hebt, weet ik niet, dat zou het consulaat je moeten kunnen vertellen denk ik.

Succes!

• anouk

hoi, ik heb burgerzaken van mijn gemeente in nlnd gemaild en kreeg de volgende dag mijn bewijs vn uitschrijving per mail gestuurd!

• Femke

Echt? Dan ga ik dat gewoon proberen. Op de website dat het niet online gaat..

Bedankt!

• Femke

Helaas, dat doen ze niet meer. In ieder geval niet bij de Amsterdamse gemeente.

• anouk

jee, wat raar….ik heb aangevraagd bij mijn gemeente, Haarlemmermeer, je zou denken dat ze 1 lijn trekken…vervelend voor je, succes

• Femke

Tsja, het kan zijn dat dit veranderd is nu het consulaat een honorair consulaat geworden is. Het was het proberen waard in ieder geval.

k heb nu een paspoort aangevraagd, daarvoor heb je geen bewijs van uitschrijving nodig. Wachttijd is 3 weken, dus dat is best te doen.

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Femke