Easyjet annuleert vluchten?!

• Liselot

Had een groot aantal tickets van BCN-AMS geboekt via Easyjet en nu lijkt alles vanaf November tot Februari zomaar gecancelled. Mag omboeken of geld terug, maar zulke goede tickets vind ik niet zomaar weer. Mag het zomaar? Iemand ervaring?

• Liselot

Begrijp nu van een collega die in November wilde vliegen en een maand geleden een ticket zocht, dat de mogelijkheid om te boeken in November van de ene op de andere dag verdwenen was.

Extra vreemd dat mijn tickets nu pas een maand later ineens allemaal geannuleerd zijn…..

Zou het iets te maken hebben met de aangekondigde extra belastingen die op Spaanse luchthavens betaald moeten worden?

• Yanna

Een collega van mij vertelde dat ze hem die extra belastingen, weken na te hebben geboekt, zonder waarschuwing gewoon afgeboekt hebben. (dat was weliswaar niet met Easyjet) Heel raar dat dat allemaal zomaar kan…

• Liselot

En het wordt erger…. heb nu eindelijk besloten toch gewoon maar mijn geld - reeds in april afgeboekt, terug te laten boeken.

Heb de handelingen gedaan, krijg ik nu doodleuk een email met de bevestiging van mijn vlucht in mijn mailbox!?

En dus bellen naar Easyjet, en tja, vanwege het drukke belverkeer (en 15 cent per minuut kosten), wordt er aangeraden een andere keer te bellen….

Slechte reclame voor deze maatschappij!

• Arjan

Hoi Liselot, heel spijtig voor je, maar…. het staat Easyjet vrij om vluchten om welke reden dan ook uit de dienstregeling te schrappen. Je hebt bij boeking de algemene voorwaarden geaccepteerd en het wordt duidelijk vermeld bij art 15-2. Er moet daarbij wel een redelijke periode in acht worden genomen, doorgaans 6-8 weken. In een dergelijke situatie is het gebruikelijk dat de luchtvaartmaatschappij de betaalde ticketkosten terugstort (inclusief creditcardkosten). Als dit te lang duurt kun je schrijven (hoofdkantoor in Luton) of bellen: het servicenummer is volgens mij 0900-2658020 (vanuit Nederland). Succes! Arjan