Gezocht voor 8-15 juli kamer/app (2P), buurt Olympisch Stadion Parc Montjuic

• bejoji

Dag,

We zoeken een betaalbaar appartement / kamer met keuken voor 2 pers., van 8 tot 15 juli, liefst met tuintje of terras.

We (2 vrouwen, ong. 45j) gaan dan kijken naar de atletiekkampioenschappen voor junioren, dat plaats vindt in het Olympisch Stadion in het Parc Montjuic. Dit zou dus vlot, liefst op wandelafstand, bereikbaar moeten zijn.

Hebben jullie tips?

• Juanito

Als je een beetje veel atletiek gedaan hebt tot je 45ste moet het met de wandelafstand wel lukken.. In de buurt van het stadion zijn veel helemaal geen huizen, maar wel een leuk Hotel met tuin en terras. Niet zo moeilijk, bijna alle huizen hebben een betontuin in Barcelona, en ook geen terras op het dak.

Kijk even op googele satélit, daar staan alle tuintjes op een rijtje..

Probeer deze link maar, daar heb je meer kans en dichterbij gaat niet, maar sommigen hebben iig een dakterras.. ;)

Deze hebben zeker een terras op het dak, maar vergeet niet dat je echt veel atletiek moet hebben gedaan tot je 45ste, want de derde verdieping zonder lift is echt geen derde verdieping, helaas echt wel zonder lift..

Succes !!

• Mabel at Barcelona

Hallo dames,

Ik denk dat jullie het beste even op Google kunnen zoeken. Er worden echt 100.000 appartementen, hotelkamers etc aangeboden. Een tuin in Barcelona wordt echter wel lastig.

Succes,

• bejoji

Dag,

google hebben we echt wel al uitgeprobeerd, uren…

Probleem is blijkbaar dat er in die week nogal wat mensen naar de WK komen (deelnemers + kijkers), en de betaalbare zaken in die buurt vaak al vol zitten.

We denken aan een max. van ong. 600 euro voor 7 nachten.

Die tuin, daar bedoelen we eigenlijk een klein terrasje mee.

We kwamen wel op wimdu.nl voor kamers bij particulieren. Daar zit mogelijks iets tussen, maar weet iemand of dit een betrouwbare site is?

Groeten,

bejoji

• bejoji

Dag Juanito,

dank je wel voor jouw supertof antwoord.

Jammergenoeg zitten de meeste van die backpackers/hostels al vol in die periode, behalve dan de grotere slaapzalen. En die tijd hebben we wel gehad :)

Hotel Miramar is boven ons budget hoor, maar de vele parken die je daar aanhaalt zullen idd. veel goed maken.

Op die laatste link zitten wel een aantal leuke, maar ik zal mijn beste spaans bovenhalen en goed uitkijken op welke verdieping ze liggen (nu ja, we gaan geen twintig keer per dag op en af)

Dank,

bejoji

• Mabel at Barcelona

Ja, betaalbare accommodatie in Barcelona zeker met dit soort evenementen, is erg moeilijk….

Ik raad je het volgende aan:

- kies voor zekerheid/betrouwbaarheid en geef gewoon meer geld uit (onderdak in BCN is gewoon niet goedkoop)

- kies voor verder weg zitten! het OV netwerk is echt super goed en als je bijv in Horta in een hotel zit, zit je maar 20 min met de metro van Montjuic af

Succes!

• Juanito

Heb even een mailtje aan je privé geschreven.

• bejoji

dag,

ik stuurde een privé-bericht terug.