Bezoek Barcelona

• Chrissie

Hallo,

Men vriend en ik plannen om Barcelona te bezoeken van 16/5 tot 20/5. Gezien onze financiële situatie zouden we het graag wat voordelig houden. Wie kan mij zeggen hoe ik het goedkoopst een vlucht kan boeken en waar we een hotelletje of appartement kunnen vinden die niet heel duur is en toch niet zo heel veraf van het centrum? Alvast bedankt voor elke tip.

Groetjes

Christine

• Ingeborg

Hoi Christine,

Wat leuk dat jullie naar Barcelona komen!

Goedkopere vluchten vindt je bij Easyjet, Transavia en Ryanair. Het ligt er natuurlijk wel aan vanaf welke luchthaven je vertrekt want Ryanair gaat bijvoorbeeld niet vanaf Schiphol en komt ook niet op el Prat in Barcelona aan als ik het goed heb. Dus dan ben je voordeliger uit, maar meer reistijd.

Via Cocoon kun je kijken voor een accommodatie: http://www.cocoonbarcelona.com/nl/appartementen-barcelona.php?gclid=CNbmpqz5r68CFawMtAodfmnEDQ

en anders altijd via hotels.com

Groetjes uit Barcelona,

Ingeborg

www.barcelonainfo.nl

www.broodentomaat.com

• chrissie

Hallo Ingeborg

Bedankt voor je antwoord op men bericht. Ik begrijp niet dat sommige mensen zo'n goedkoop ticket op de kop kunnen tikken. Ik vind die hele goedkope aanbiedingen niet in ieder geval,misschien wel door de periode van het jaar..??? Het is wel zo dat Ryanair landt op een andere luchthaven verder verwijderd van Barcelona centrum en dat is niet zo tof, ben je heel wat verloren tijd dat je minder op je bestemming kan vertoeven….+ de extra kosten…. Qua verblijf is er ook echt wel heel wat te vinden….als we maar kunnen slapen en het proper is…..de rest is niet zo belangrijk… dus wordt nog even een zoektocht…

• herna

Vueling is ook een optie.

• Glenn

Hoi,

Prijzen zijn inderdaad duurder met de feestdagen. Als je flexibel bent qua tijd kun je ook van vr/za t/m di gaan die week met transavia zowel vanaf ehv als ams 79 euro retour. Wat ik zelf altijd doe is heen vliegen met ryanair (is vr/zat. Vaak goedkoop en zo/ma terug duur) en terug met transavia (is vr/zat duur en ma terug goedkoop). Een tijdje geleden voor een vriend van me het volgende overzicht gemaakt met prijzen van barcelona. Wellicht heb je hier iets aan ter indicatie:

Hotels Barcelona prijzen als volgt een beetje. (Sommige periodes duur 

omdat er een beurs is.)

Periode prijs per nacht per kamer in

**** hotel in EUR

nov-mrt               70 euro               

apr-juni               140 euro

jul-aug                 110 euro

sept-okt              130 euro

Tel voor een prima 3 sterren hotel bovengenoemde prijzen -25%

Tel voor een lowbudget gedeelde badkamer hotel -50%

Tel voor een 5 sterren luxe hotel met ontbijt (bv melia) + 30 % zonder ontbijt 2 pers (-30 eur)

Parkeren op eindhoven airport

4 dagen 41 euro

5 dagen 45 euro

Parkeren op industrieterrein

5-10 euro per dag

Vluchten met transavia of ryanair. 

Gemiddelde retourprijzen incl. taxen

nov-mrt           80 euro

apr-jun            120-150 euro

jul-aug            150-200 euro

sep-okt            110-140 euro

• harmannus

hey. welkom in Barcelona. De voordeligste vliegtickets vind je via de zoekmachiene van www.vliegwinkel.nl

verder wat huisvesting betreft kun je met mij via harmannusnoordhuis@hotmail.com leggen.

groeten!

• grietje

dag chrissie,

bij mij is de kamer nog vrij: gsmets@yahoo.co.uk

gr't