Goedkoper bellen met pre-fix

• Coen

Tot 2 maanden geleden gebruikte ik een pre-fix nummer van “call-by-call Canarias” en kon daarmee de kosten van een (vaste Telefonica lijn) belletje naar NL aanzienlijk drukken.

Nu lijkt deze monopolist daar technisch een stokje voor te steken: de drie bestaande de pre-fix nummer werken niet meer en mijn rekening explodeert.. Heeft iemand een tip voor een andere pre-fix aanbieder die wel werkt?

B.v.d., Coen

• yanna

Hallo Coen,

Ik ben ook bij telefonica en bel erg goedkoop met de pre-fix 1051. Dit is een Duitse aanbieder die in Mallorca (als ik me niet vergis) gezeteld is. Je moet je wel aanmelden enzo, maar er is geen maandelijkse bijdrage of minimum bedrag vereist (en je blijft voor de rest gewoon bij Telefonica), dus als je een maand helemaal niet belt, is dat niet erg. Ik ben er al een paar maanden bij en kan je bevestigen dat ik er geen problemen mee ondervonden heb en alles blijkbaar fair afloopt. Je betaalt enkel wat je ook echt belt. Die maatschappij heet “Deutsche Telefon-Gesellschaft ruf an + spar”; http://rufanundspar.com/

Hopelijk heb je er iets aan,

Yanna

• Coen

Danke je, Yanna, ga ik direct proberen! Wat ook werkt & gunstig is, maar een beetje “gedoe” vanwege het type-werk, is de internationale service van Telefonica: 902-999-007 plus “1” plus het complete buitenlandse nummer. Skypen kan natuurlijk ook altijd! Groetjes, Coen