Bijna een jaar geleden hebben wij onze zoon, na lang zeuren, een dwergkonijn gegeven dat dringend een ander baasje zocht. In het begin ging het wel, maar inmiddels kijken de kinderen nauwelijks meer naar het diertje om. Het is eten geven en gauw weer wat anders gaan doen. In het begin had ik nog het idee om er een tweede konijn bij te zetten als gezelschap, maar eigenlijk geloof ik dat het dier beter af is op een kinderboerderij of bij mensen die echt een konijn willen en ook ervaring hebben met het hebben en houden ervan.
Ik weet het, het is slap en als je een dier neemt, moet je ook de verantwoordelijkheid ervoor op je nemen. En dat doe ik ook tot het moment dat we een beter onderdak voor hem kunnen vinden (kinderboerderij oid).
Het goede nieuws is dan ook dat er hier geen ander huisdier meer in komt. Maar goed, dat lost de zaak van Ikke Hopsa niet op.
Kortom, wie wil onze Ikke Hopsa (ca. 15 mnd oud) een liefdevol onderdak bieden (het liefste bij een ander konijn) of wie weet er een kinderboerderij waar we hem evt. zouden kunnen achterlaten?