Nieuw thuis voor konijn gezocht

• n.stikker

Bijna een jaar geleden hebben wij onze zoon, na lang zeuren, een dwergkonijn gegeven dat dringend een ander baasje zocht. In het begin ging het wel, maar inmiddels kijken de kinderen nauwelijks meer naar het diertje om. Het is eten geven en gauw weer wat anders gaan doen. In het begin had ik nog het idee om er een tweede konijn bij te zetten als gezelschap, maar eigenlijk geloof ik dat het dier beter af is op een kinderboerderij of bij mensen die echt een konijn willen en ook ervaring hebben met het hebben en houden ervan.

Ik weet het, het is slap en als je een dier neemt, moet je ook de verantwoordelijkheid ervoor op je nemen. En dat doe ik ook tot het moment dat we een beter onderdak voor hem kunnen vinden (kinderboerderij oid).

Het goede nieuws is dan ook dat er hier geen ander huisdier meer in komt. Maar goed, dat lost de zaak van Ikke Hopsa niet op.

Kortom, wie wil onze Ikke Hopsa (ca. 15 mnd oud) een liefdevol onderdak bieden (het liefste bij een ander konijn) of wie weet er een kinderboerderij waar we hem evt. zouden kunnen achterlaten?

• Mabel at Barcelona

Het is bijna kerst… zo moeilijk moet het dan niet zijn een nieuw (tijdelijk ;) huis voor ´m te vinden. LOL

Er is een BCN-prikbord-postster die ook konijnen heeft, ik zal haar wel even mailen of ze interesse heeft.

• n.stikker

Het erge is, dat ik de jongens wel eens vroeg hoe het met ‘25’ ging.

-'25'?

-Ja, je weet wel, Ikke Hopsa.

-Maar waarom noem je hem dan 25?

-Oh, da's een afkorting voor 25 december. Dan gaat hij nl. in de pan als je niet goed voor 'm zorgt…

Had ongeveer 2 dagen effect en daarna was ik het weer die keutels kon rapen.

Nou ja, in ieder geval vast bedankt voor de moeite. Het wordt zeer gewaardeerd.

• Yanna

Hallo,

Bedankt Mabel voor je berichtje, idd wij hebben twee konijntjes. Twee mannetjes weliswaar, die zitten praktisch samen, maar wel afgescheiden met een draad, anders zou het er wel eens hard aan toe kunnen gaan. Eén van die mannetjes zat tot voor kort met een wijfje samen, die twee waren dikke vriendjes, blijkbaar heeft dat mannetje geen interesse in vrouwtjes (ja ja, blijkbaar bestaat dat in de konijnenwereld). Nu is dat wijfje gestorven en is dat mannetje een beetje eenzaam. Maar als dat van jullie ook een mannetje is, dan kan ik je niet helpen, met een wijfje misschien, moet dat dan wel nog hier thuis eerst bespreken. Als je wil, mag je me een mailtje sturen, dan staan we zo in contact: yannake yahoo.com

Groetjes,

Yanna

• n.stikker

Helaas Yanna, dan gaat het niet, want Ikke Hopsa is inderdaad een mannetje. Goed dan, ik zoek weer verder. Bedankt voor de reactie in ieder geval (ik stuur ook nog even een persoonlijke mail).