Barcelona in mei of juni?

• Diana Bloemen

We zijn van plan om volgend jaar in mei naar Barcelona te gaan, doch i.v.m van allerhande feestjes (ook niet verkeerd…) hebben we in mei maar 1 mogelijkheid om te gaan, en dat is vertrek tussen 5 en 9 mei en thuiskomst tussen 12 en 16 mei. Is die periode oké of zijn we dan misschien nét iets aan de vroege kant als het gaat om het weer? We kunnen ook wel begin juni gaan, maar omdat we eind augustus onze grote vakantie hebben wilden we het liever toch iets meer spreiden.

Wat is jullie advies als Barcelona deskundigen?

Groetjes, Diana

• Ingeborg

Hey Diana,

juni zal warmer zijn en meer strandweer dan begin mei. Het weer is niet verkeerd maar begin mei is het nog niet heel warm. Maar om het te verspreiden begrijp ik dat je liever in mei wilt gaan. Voor een stedentrip moet het niet te heet zijn en het liefst droog. Mei kan nog wel eens een regenmaand zijn.

Hier heb ik een artikeltje met de gemiddelde temperaturen van het jaar: http://www.barcelonainfo.nl/2011/het-weer-in-barcelona/

Succes met de keuze.

Groetjes,

Ingeborg

www.barcelonainfo.nl

• Harmannus

Hallo Diana,

Wat leuk dat jullie deze kant opkomen. Mei is een prachtige maand maar kan wat wisselvallig zijn en juni is natuurlijk iets warmer maart jullie kunnen het risico nemen hoor.

Als jullie vragen hebben laat het me dan even weten. Ik stuur jullie mijn website toe zodra ik jullie email heb. Er is daar zeer veel info te vinden.

Hartelijke groeten! Harmannus harmannusnoordhuis@hotmail.com skype: harmannusnoordhuis1949