Advies gevraagd: auto huren of openbaar vervoer?

• Moeder

Dag allemaal, as zaterdag vliegen we naar Barcelona, aankomst op vliegveld Reus. We kunnen daar de bus pakken naar Barcelona Sants Estacio, maar we kunnen ook een auto huren.

Wat adviseren jullie ons?

Bus lijkt makkelijk maar dan moeten we alsnog in BCN een taxi nemen naar de eindbestemming, omdat het dan te laat is voor de Metro.

Auto is verleidelijk, maar ik ken de omgeving niet. Het lijkt een goede snelwegverbinding (met tol denk ik?) van Reus naar Barcelona zelf. We komen 's nachts aan, voor mij is het daarom extra belangrijk dat de wegen goed en veilig zijn en duidelijk aangegeven.

Wie helpt me?

Vast bedankt!

• Ron

Hoezo te laat voor de metro? Die is zaterdags de hele nacht open hoor.

• Ron

Nog de link naar de webpagina vergeten waarop je de route kunt plannen: http://www.tmb.cat/en/el-teu-transport

Koop op Sants een T10. Dit is een 10-rittenkaartje dat 8,25 € kost.

• Moeder

dank je Ron, als de metro ook s nachts rijdt op zaterdag dan kiezen we toch voor OV.

Top zo'n snelle reactie!

• Harmannus

Hallo,

Een auto huren zou ik zeker doen als je de auto ook daadwerkelijk gebruiken zal tijdens jullie verblijf in Spanje. Ik schrijf nadrukkelijk Spanje want als jullie alleen in Barcelona e.o. willen verblijven is het OV veel beter en goedkoper. Ook taxi´s zijn erg goedkoop vergeleken bij de prijzen die ze in Nld handteren.

Parkeren is erg duur en aan tijd gebonden. Op straat max. 2 uur geloof ik en dan moet je verplaatsen of opnieuw betalen. Overdekte parkings tussen 22 en 30 euro per dag. Tenzij je hotel een gratis parking heeft natuurlijk. Als je rond wilt reizen in Spanje lijkt een auto aantrekkelijker. Veel plezier in BCN!

Bij aankomst bij station Nord in BCN streffen jullie een taxistandplaats aan.

• Ron

Niks te danken Moeder. ;-)

Dat T10-kaartje is trouwens geldig voor Metro, Bus en regionale Trein!