Dit is een vervolg van mijn 1e bericht op B-startpagina.
Ruim een maand geleden ben ik door mijn (Catalaanse) vrouw, waarmee ik een baby heb van 12 mnd, zonder enige middelen op straat gezet. Na diverse instanties te zijn afgegaan, het is geen Barcelona hier maar een dorp, weet ik nog steeds niet goed waar ik aan toe ben.
Ik kan mijn dochtertje slechts op tijdstippen zien als het mijn ex uitkomt en aangezien ik nogal druk ben met mijn verblijf hier te regelen (financieel) is dat in die maand slechts 2x gelukt. Ze lapt onze eerder gemaakte afspraak aan haar laars, dicteert het nieuwe tijdstip van ontmoeting, en doet geen enkele moeite mij enigszins tegemoet te komen.
Ik heb 2 vragen:
1) Kan iemand mij uitleggen hoe hier in Catalunya/Spanje zo’n ontmoetingsregeling tot stand komt en hoe dat evt. afgedwongen kan worden? Wat is het traject en wat zijn de mogelijkheden?
2) Ik leef nu in een half afgebouwde casita op el “campo”, zeer primitief maar ik red me wel. De laatste maand ben ik bezig geweest een baan te zoeken (in Barcelona) maar dat is nog niet gelukt. En mijn geld begint op te raken. Ik moet het zien uit te zingen tot febr/maart, dan heb ik een redelijke kans op een baantje hier. Ik heb van iemand gehoord dat ik recht heb op een toelage van pm 450,- p/m. Kan iemand mij daarover concrete info geven? Waar moet ik dat aanvragen, hoe gaat dat in zijn werk en waar moet ik aan voldoen? Ik heb geen zin om weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden zoals al vaak is gebeurd.
Groetjes Herman (movimag@gmail.com )
PS: Mijn Spaans en zeker Catalaans is te slecht om de officiële info hierover goed te begrijpen.