Hola Gerard,
Dat klinkt goed!
Van Blanes kom je inderdaad heel makkelijk (&goedkoop) in Barcelona.
Je kunt een bus tour doen met “Hop on Hop off”
Dan zit je in een mooie dubbeldekker met open dak en die rijdt langs heel veel belangrijke bezienswaardigheden. Als iets je interessant lijkt dan stap je uit op je gemak, en stap gewoon in een volgende bus weer op. Deze bussen blijven op en af rijden.
Als je op eigen houtje gaat (wat ik persoonlijk wel kan aanbevelen) kan het soms wel lastig zijn als je de weg niet weet.
Advies hierbij; Ik weet niet met hoeveel personen je bent, maar aangezien je dan veel met de metro reist: koop 10 ritten kaarten. Deze kosten €7.85 en je kunt deze ook met meerdere personen gebruiken. Je kunt overal heel snel en makkelijk komen en ze rijden de hele dag door om de 2 minuutjes (ongeveer, savonds en de weekenden om de 4 of 6 minuten)
Let alsjeblieft op je spullen. Ze hebben het op de toeristen gemund en hebben de gemeenste trucjes. (let op bij drukke straten zoals las Ramblas en in de metro's). Ik heb het al een aantal keer gezien en ben zelf al twee keer op het nippertje de dans ontsprongen. Neem niet te veel spullen van waarde mee en let gewoon goed op. Bewaar bijvoorbeeld pasjes apart van het geld. Zodat je nooit alles in 1 x kwijt bent.
Mocht je nog meer vragen hebben, kun je ze altijd aan me stellen. Ik loop stage in Barcelona en weet inmiddels al heel veel van deze geweldige stad!
Ik wens je een hele mooie vakantie toe!
OHannemarie
(Oh-Barcelona)