piso/appartament

• andresito

Mijn vriendin woont met ons zoontje en haar tienerdochter in bij een vriend in de omgeving van Bcn. Dit is verre van ideaal voor haar, maar iets zelfstandig huren is welhaast onmogelijk met de dure huren en lage lonen en Spanje. heeft er wellicht iemand een tip waar we toch terecht kunnen in Bcn of omgeving (zuid van Bcn) voor iets betaalbaars? Mijn dank!

• Mabel at Barcelona

Zuid van Barcelona is vaak niet goedkoop, als je op Casta of Sitges doelt. Goedkope wijken zijn Horta, Guinardo, Carmel, Besos, Nou Barris en verder kun je Badalona of Hospitalet proberen. Hier is het vaak goedkoper wonen dan in Eixample of Gracia bijvoorbeeld.

Succes!

• andresito

ze woont nu in Llobregatt, maar ook daar is het duur

• Mabel at Barcelona

Wat vind je duur? Ik zie nl regelmatig redelijke woningen voorbij komen in de wijken die ik noemde, voor weinig. Weinig bedoel ik even zo´n 100 - 300 euro minder dan BCN stad.

Hier een search op Idealista: 3 slaapkamers voor 700 euro: http://www.idealista.com/pagina/listado?zona-barcelones-pisos=A:V:08-XXX-02-XXX-XX-XXX::600::3#A:V:08-XXX-02-XXX-XX-XXX::700::3

(dat vind ik volgens “mijn” maatstaven nl niet zo duur voor Barcelona e.o.)

• andresito

Voor onze maatstaven en salarissen misschien niet zo duur,maar je weet toch zelf ook wel wat mensen verdienen in Spanje.Ook mijn vriendin komt niet verder dan 1000 euro netto per maand,fulltime en dat is heel normaal in Spanje. Wij buitenlanderas hebben vaak meer geluk door goede baantjes op te pikken. Van 1000 euro moet ze de creche,een tienerdochter, huur, eten, etc betalen. Zelfs met mijn hulp is het nog moeilijk daarvan rond te komen.

• Mabel at Barcelona

Ik weet zeker wat mensen in Spanje verdienen! Ik ging even uit van een gezin met 2 kinderen en met 2 ouders die beiden een inkomen hebben (jij en zij dus ;). Dan is 700 euro in de maand, volgens “mijn” maatstaven, best heel erg okee (350 euro pp).

• Harmannus

hey. kijk eens op www.idealista.com

een scala van aanbiedingen van huurhuizen etc. succes!

harmannus

• giovanni

Het hangt er ook vanaf hoe ver je vanaf Barcelona wilt / kunt zitten ivm bijvoorbeeld werk. Hospitalet is inderdaad een goede optie, nog vlakbij barcelona en een stuk goedkoper huren. Als het mogelijk is zou je wellicht kunnen kijken naar dorpjes die wat verder van de kust af zitten, bijvoorbeeld manresa waar je een stuk goedkoper huurt maar natuurlijk een heel wat langere reistijd hebt als je in Barcelona werkt.

Groetjes,

Giovanni