trouwen

• Ana S

Hoi,

Mijn Spaanse vriend en ik (Nederlandse) willen gaan trouwen. Nu zijn we ons aan het orienteren op de voorbereidingen qua papierwerk. Ik woon al een aantal jaar in Barcelona en lees zowel op de site van het consulaat als op andere informatieve sites verschillende berichten. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik, behalve een uittreksel uit het geboorteregister in Nederland zoal nog meer nodig heb?

Als iemand zijn/haar ervaring wil vertellen over de voorbereidingen van een gemengd Spaans-Nederlands huwelijk in Spanje (Barcelona): graag!

Alvast nedankt,

Ana

• EstherH

http://karlijninbarcelona.web-log.nl

Ik vermoed dat je op dit blog een en ander kunt vinden. Zij is vorig jaar met een Spanjaard getrouwd!

• R.

-uw paspoort

-een recent uittreksel uit het geboorteregister (internationaal)

-NIE

-certificado de empadronamiento

-Verklaring van huwelijkse staat /huwelijks bevoegdheid van jezelf en je partner.

(aanvragen bij de gemeente waar je als laatste stond ingeschreven in NL, het beste kan je contact met hun opnemen om te vragen welke papieren ze allemaal nodig hebben om dit dokument uit te stellen

-een verklaring van huwelijkse staat (als je in Spanje ingeschreven bent vraag je dit aan bij het consulaat)

• Ana S

Esther & R.,

Bedankt voor de informatie!

Groetjes, Ana

• Harmannus

hallo. Naast een recentegeboorteuittreksel moet je een niet gehuwdverklaring van de gemeente kunnen overleggen. Ben je niet meer geregistreerd bij die gemeente maar bijvoorbeeld in Barcelona dan moet je naar de gemeente Den Haag voor een dergelijke verklaring.

Als je gescheiden bent moet je ook een officiele scheidingsakte kunnen overleggen. Vraag daar of alle documenten ook voorzien moeten zijn van een zgn apostiel. Een verklaring van echtheid van het document. Of dat ook binnen Europa overlegd moet worden. Daarbuiten namelijk wel. Het Ned. Consulaat kan je vertellen wat je allemaal hier en in Nederland moet regelen.

Veel succes en geluk! Harmannus