Welke wijk een hotel??

• Kelly

Hallo allemaal,

In juli willen wij graag een paar dagen naar Barcelona, echter ik heb geen idee in welke wijk we een hotel moeten kiezen?

We willen graag in de buurt van de hotspots, winkel/restaurants en gezelligheid zitten.

Kan iemand ons tips geven?

Alvast bedankt!

Groetjes!

• Martin

Eixample (wijk)

omgeving Paseo de Gracia

Barri Gotico (oude wijk)

• OHannemarie

Hallo Kelly!

Ik loop stage in Barcelona op dit moment, het is geweldig hier!

Je hebt hier heel wat keuze betreffende de wijken. Op mijn blog heb ik een aantal artikelen over de wijken.

Barcelona in de lente geeft een klein overzichtje over tips waar je kunt verblijven.

Aangezien je een levendige buurt zoekt, zijn misschien de wijken El Gotico en El Born wel leuk voor jou! Dit zijn gezellige wijken, dichtbij de Ramblas gelegen.

Barceloneta is ook heerlijk om te verblijven aangezien je dan bij het strand zit, en ook bij diverse uitgaansgelegenheden.

Als je dichtbij Plaza Catalunya verblijft zit je het meest centraal, bij de ramblas en dé winkelstraten van Barcelona.

Ik woon hier in Eixample bij de Sagrada Familia. Dit is een hele mooie buurt, met modernere accommodaties. Het is hier een beetje rustiger, maar evengoed erg gezellig en mooi.

Bij het beslissen van de plek waar je wil verblijven, denk eraan dat je hier met de metro overal heel snel bent. Alles is heel makkelijk bereikbaar voor heel weinig geld!

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, als je nog meer vragen hebt: Stel ze gerust!

OHannemarie

(Oh-Barcelona)

• Ingebor

Het meest centrale zijn de wijken Eixample, Gotico en Born. Hier zijn leuke pleintjes, bezienswaardigheden, goede restaurantjes en veel gezelligheid! Neem anders nog even een kijkje op http://barcelonainfo.nl en mocht je meer vragen hebben kun je me altijd een mailtje sturen!

Zonnige groetjes uit Barcelona,

Ingeborg

www.barcelonainfo.nl

www.barcelonavakantieplanner.nl

• Kelly

Hoi Allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties.

dit heeft me een goed beeld gegeven over waar ik mn hotelletje mn boeken.

Heel erg bedankt!

• harmannus

Hallo,

Misschien hebben jullie nog niets gevonden….EIXAMPLE is een schone en vooraL veilige wijk. Nabij het centrum. Ikzelf heb een mooi B&B met uitzicht op de Sagrada Familia. Mijn @ is harmannusnoordhuis@hotmail.com of www. casadelnorte.nl De moeite waard trouwens! Veel informatie en foto´s op de site! Groeten! Harmannus