met vijf in taxi vanaf vliegveld naar barcelona-centrum

• toetjero

Wat ik mij afvroeg:

Kun je met een taxi met vijf, waarvan 3 volwassen maat en 2 kinderen en 6 stuks bagage (2 koffers, 2 trolley's, 1 handbagagekoffer en 1 rugzak in één taxi?

We moeten naar:

Marques de Barbera, 27 08001 - Barcelona voor de sleutel van het appartement.

Heeft iemand enig idee wat dat gaat kosten?

• Ingeborg

Als er 2 op het dak zitten misschien wel :)

• toetjero

He wat flauw Ingeborg…en volgens mij hoef je er één op het dak te zetten.

Ik had hier een serieuzer antwoord verwacht.

• Mabel at Barcelona

Ja hoor, je hebt taxi´s die wat groter zijn. Meestal kost een rit van BCN vliegveld naar BCN centrum zo´n 25 euro, en dan wordt er vaak nog 1 euro per koffer extra gerekend. Als je niet ´s nachts komt (dan is er een hoger tarief), dan reken op zo´n 35 euro… ongeveer.

Succes

• Erik

In een normale taxi worden max 4 personen toegelaten. Bij grotere taxis (mini-vans), die er overigens niet al te veel zijn, moet je onderhandelen over het meer-tarief. Soms loopt dat op tot 2x het normale tarief dus betaal je hetzelfde als voor 2 losse taxis.

En anders met de aero-bus naar Plaza Catalunya!

Succes ermee

• toetjero

Mabel,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

We komen rond 21.15 uur aan op het vliegveld, zonder vertraging.

dus vallen we onder het gewone tarief.

• Mabel at Barcelona

Hoi Erik,

Die informatie is nieuw voor me, ik dacht dat zo´n grotere niet zo veel duurder was.

• Mabel at Barcelona

Ik zou het antwoord van Erik ook even doorlezen… Tis misschien wat duurder als dat ik dacht.

• toetjero

En met de metro, is dat wat gevaarlijk i.v.m. zakkenrollers met al die bagage?

We wilden daar een familiakaartkopen, 70ritten kaart, is die vanaf vliegveld te gebruiken en daar uit de automaat te trekken?

• Gerton

Aansluitend op de info van Erik en Mabel.

De goedkoopste manier is om vanaf het treinstation bij Terminal 2 een T10-kaart voor 1 zone te kopen en vervolgens daar de trein te pakken. Op deze tienrittenkaart kun je met meerdere personen reizen en deze kaart kost €8,25. Vervolgens kun je overstappen op station Sants of op Passeig de Gracia, daar metrolijn L3 nemen en uitstappen op halte Liceu. Vandaar is het nog ca. 5 minuten lopen.

Nadeel is dat je op de genoemde metrostations inderdaad met 5 personen en veel koffers een makkelijke prooi bent voor de zakkenrollende medemens. Ze zijn niet gevaarlijk en gaan in het algemeen niet voor de koffers, maar ze zijn wel erg handig, vooral als het om mobieltjes, portemonnees en camera´s gaat.

Als het je eerste keer in Barcelona is en je ´s avonds aankomt zou ik 2 taxi´s nemen (of die minder voorkomende grotere taxi) en je voor ca. 60 Euro voor de deur van het appartement laten afleveren.

Succes en veel plezier in deze te gekke stad,

Gerton

www.orangemonkeytours.com