NIE nummer opnieuw aanvragen?

• bdmhofman

Ik heb van maart 2009 t/m februari 2010 in Barcelona gewoond. Ik ben nu in Nederland maar in januari ga ik weer terug naar BCN om daar te wonen. Ik heb destijds een NIE-nummer aangevraagd.

Weet iemand of ik nu weer opnieuw een NIE-nummer moet aanvragen als ik in Spanje ben of kan ik mijn nummer nog gebruiken?

• Nina

Hoi,

Neen, je hoeft geen nieuwe NIE aan te vragen. De NIE is net als in Nederland een Sofinummer. Een sofinummer heb je voor altijd, dat geldt ook voor de NIE.

Succes en welcome back!

• anouk

Je NIE blijft 10 jaar geldig.

• robibinho

Ik ga in februari voor 6 maanden naar Girona. Mijn vriendin gaat daar stage lopen en ik ben nog werkzoekende, hebben wij dan ook een NIE nummer nodig? Wat zijn nog meer dingen die we aan moeten vragen als we daar tijdelijk zijn?

• herna

10 jaar? Ik heb al 30 jaar hetzelfde NIE nummer.

• Jeffrey

Robibinho, een NIE nummer heb je nodig als je in Spanje wilt werken, dit is simpel aan te vragen en hoef je verder niets voor te doen. Je hebt het ook nodig voor openen van een bankaccount en soms ook voor het huren van een huis etc.

Het is dus aan te raden dit zo snel mogelijk te regelen. Maar, kan gewoon als je hier bent.

• nina

Hoi Herna,

Ik begreep de 10 jaar ook al niet. Heb m ook al 12 jaar. Ben zelfs voor maanden naar Nederland teruggeweest en bij terugkomst weer hetzelfde gebruikt. Heb t ook nog eens nagevraagd. En het is gewoon zo dat het een sofinummer is voor altijd. Net als in Nederland, is je sofinummer ook voor het leven geldig.

groeten!