aerobus vliegveld naar centrum

• bossie

hallo allemaal

begin oktober gaanwe 5 dagen naar barcelona! via ryanair hebben we leuke tickets gevonden. we landen rond 12u snachts in barcelona en moeten dan nog naar het centrum naar een nader te bepalen hotel. ik las in een eerder bericht over de aerobus, 5 euro p.p.

rijdt deze bus ook snachts naar het centrum vanaf het vliegveld en is ze makkelijk te vinden? is er een goed betaalbaar alternatief, wat kost bijv een taxi vanaf het vliegveld naar het centrum?

heeft iemand goede tips voor een goed maar niet aso duur hotel, zo rond de 75 euro per nacht in de buurt van de ramblas, liefst incl ontbijt. eerder logeerde ik in H10 universitat, dit was geboekt door mijn werkgever, maar ik zag dat dit een nogal duur hotel is, echte aanbiedingen vind ik niet van dit keten. iemand tips?!

alvast dank!

• Nick

http://www.emt-amb.com/Principales/TiraLinea.aspx?linea=269&horarios=true

• bossie

hoi nick,

dank voor je snelle antwoord, mijn spaans is niet echt super maar ik begrijp dat je voor 8.75 pp een retourtje kan kopen dat 9 dagen geldig is. is het busstation makkelijk te vinden en kortbij het vliegveld en waar wordt je precies uitgezet in bracelona? aan de rand van de stad of ergens midden in het centrum? das me niet helemaal duidelijk. als je me kan helpen:GRAAG !

bedankt!

• Nick

Kijk anders even hier, deze site is ook in het Engels ;-) Als je met Ryanair vliegt kom je waarschijnlijk op T2 aan, dan moet je dus de Aerobus A2 hebben.

http://www.aerobusbcn.cat/

De bus vertrekt vanuit de airport tot 01:00 en brengt je tot aan Plaza Catalunya (centrum van Barcelona).

• Nick

Oh ja, als je aankomt kun je dus gewoon naar beneden lopen en de bordjes Aerobus volgen, ook is er een informatie loket en als dat niet werkt ga je gewoon voor iemand staan, roep je met een vragende blik in je ogen “Aerobus???” en volg je de richting waarin de vinger wijst. Tickets kun je kopen bij de bus.

• gertie

Ik dacht dat Ryanair alleen maar vloog op Barcelona- Reus en Barcelona-Girona. Niet op barcelona zelf. Ik ben ook aan het uitzoeken hoe de verbinding is vanaf de airport. Volgens mij is dat ruim 80 km in beide gevallen.

• bossie

hoi gertie

wij vliegen vanaf dusseldorf weeze, dan vlieg je op barcelona bcn. vanaf maastricht land je inderdaad op reus of girona wat niet echt dicht bij de stad ligt…..

ps. kom je uit drachten?

• AadjeRobben

Vanuit Weeze vlieg je op Girona hoor, niet naar BCN !! Ik spreek uit ervaring.

• bossie

hoi op mijn ticket staat duidelijk BCN, ook via de site van ryanair wordt bcn aangegeven….

• koen

dat kan kloppen want vanaf september vliegt ryanair ook op barcelona (el prat dus)