Zondag megascherm WK: ORANJE BAVARIA PLAZA

• Erik

Zondag vanaf 17h staat er een megascherm in Poble Espanyol (op de Mont Juïc, loopbaar vanaf Plaza Espanya) waar alle Nederlanders de finale van het WK kunnen kijken. De “orange & white” pre- en afterparty wordt verzorgd door de DJ´s van Radio 538, Transavia komt gratis tickets verloten, het zal één groot gekkenhuis worden!!! Aangezien de sponsorinkomsten niet voldoende zijn om alle kosten te dekken van de huur van het scherm en de lokatie, is de organisatie genoodzaakt een eigen bijdrage te vragen van €20. Er is veel parkeerruimte bij Poble Espanyol dus mensen van buiten Barcelona kunnen hun auto gemakkelijk kwijt. En zorg ervoor dat je er op-en-top oranje uitziet want er hebben al veel nationale & internationale (o.a. NOS) cameraploegen toezegd te komen!

• Arjan

Erik,

Das goed nieuws.

FF een vraagje, voor die 20€ krijg je ook consumptie? Of is het gewoon puur voor het evenement?

Heb je ook een website waarop we dit kunnen volgen?

Alvast bedankt voor de info en Força Holanda!

• Ties

Met 20 euro entree ga je geen 1000 mensen trekken, of de drank moet gratis zijn…

• Arjan

Flyer van het evenement;

http://www.dekring.org/upload/file/bavaria-oranje-plaza.pdf

• Erik

€20 voor de entree is inderdaad een behoorlijk bedrag, maar dat geld is echt nodig om uit de kosten te komen. Vergeet niet dat de lokatie-huur vele duizenden Euros kost, en het gigantische scherm ook. We proberen zoveel mogelijk met sponsoren en vrijwilligers te doen, maar een aantal zaken wordt door spanjaarden gedaan die helaas (flink) betaald moeten worden om op zondag te werken “in het hol van de Leeuw”…. Het doel van de organisatie is echt niet om er aan te verdienen, wél om er niet persoonlijk smakken met geld op te hoeven toeleggen. Wij hopen dat mensen daar begrip voor hebben.

• natascha

Begrijp het wel, maar met een gezin van 4 is het toch een hoop geld! Wij gaan wel in de kroeg kijken!

• Arjan

Erik,

Ik vind het een prachtig initiatief en ontzettend knap dat het zo snel in elkaar is gezet.

Zeker als ik er bij stil sta dat ik gedurende het complete WK geen enkel groot beeldscherm heb gezien in BCN.

Dit was wel anders toen Barça in de Finale van de Champions stond….

Succes en Oranje boven!

• Erik

En ik begrijp jou ook Natascha! €80 stukslaan is niet mis.

Het enige argument wat ik nog kan inbrengen is dat er in - ik meen - alle NLse kroegen in BCN veel gerookt zal worden (als je uberhaupt een plekje weet te bemachtigen), terwijl je in Poble Espanyol lekker in de buitenlucht staat… of zit, want er staat ook een tribune voor 500 man.

• natascha

@ Edwin : Daarom gaan we ook lekker in Castelldefels (in eigen dorp) kijken bij takua, lekker op het terras. Maar voor de sfeer had het natuurlijk wel veel leuker geweest om er bij te zijn. Helaaaas….. :-(

• cclip

@Natascha: ik heb even navraag gedaan bij de organisatie naar de kosten als families met kinderen willen komen:

kinderen onder de 8 komen gratis binnen, en onder de 18 kost de entree €10.

En nu heb ik écht geen verdere argumenten meer….