fietsen van vliegveld naar camping

• Ton Daemen

We arriveren met 2 fietsen met Transavia op het internacional vliegveld van Barcelona. Volgens mijn gegevens moet er een camping zijn? , zuid van het vliegveld aan zee. Is het mogelijk om van het vliegveld naar deze camping te fietsen of is het alleen maar autoweg.

groet Ton

• Erik J

Google Maps –> Satellite

• Sandra

Volgens mij kan je dat niet fietsen. Je kan beter de trein op ´t vliegveld pakken richting Barcelona en overstappen op station PRAT DE LLOBREGAT en daar de trein nemen naar GAVA. Eenmaal in Gava kan je richting het zuiden (Castelldefels) fietsen. Ik neem aan dat je de camping in Castelldefels bedoelt?

• pj

Jawel, je zou het probleemloos moeten kunnen fietsen. Binnendoor wel te verstaan. Vanaf de terminal, over het luchthaventerrein richting nieuwe terminal.en dan zodra je kan, richting de nieuwe grote taxi-wachtplaats. Die weg loopt met rechts de taxi-wachtplaats en links een beschermd natuurgebied zo naar de camping.

Het is helaas slecht uit te leggen, maar op Google Maps staan alle wegen zoals ze nu zijn. Je moet dus niet de C-31 opgaan, maar de brede, witte, wegen, die daar (noord-zuid gekeken) links naast lopen.

Er is overigens nog maar één camping aan zee vlakbij het vliegveld, in Gavà. Direct bij binnenkomst. Ga maar niet langs het ‘riviertje’ (Estany de la Murtra) langs de camping staan. Dat stinkt als de hel. Zo erg zelfs dat als je er met 80 km langskomt het goed kunt ruiken.

Het strand ten noorden van die camping, richting El Prat dus, behoort tot de mooiste en rustigste stranden in de omgeving van BCN. Die opstijgende vliegtuigen wennen van zelf en buigen bijna direct af naar zee.

Oh ja, wat ik nog vergeten was: die camping in Gavà heet ‘3 Estrellas’ en heeft een eigen website in meerdere talen

¡Suerte!

• Ton Daemen

Hallo pj,

Het is inderdaad 3 estrellas, bedankt voor de info.

Van Barcelona fietsen we terug naar holland.

groetjes ton