Wat zijn de leuke dingen in Barcelona

• Wim

Hoi, welke barcelona-ganger kan mij een aantal leuke dingen vertellen over Barcelona. Ik wil er dit jaar graag een aantal dagen naar toe, maar heb geen idee wat ik er kan verwachten. Ik hou van grote steden en ben al in vele geweest maar nog niet in Barcelona. Wie kan er mij meer vertellen.

• pj

@ Wim: de zoekfunctie van de startpagina zal je het antwoord snel genoeg kunnen leveren (net als iedere reisgids ;) )

• w

Dat snap ik. Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die er al geweest zijn, en wat zij vooral leuk vinden.

• Erik J

Wim, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen favorieten, maar hier de mijne:

> Tibidabo: fantastisch uitzicht

> El Poble Español: toeristisch maar toch leuk

> Mercat Concepció; kleine markt in Eixample

> El Poble Nou: authentieke, rustige wijk

De bus op is ook aardig voor een eerste kennismaking, en als het heet is verkoelend

Succes!

• wim

Hoe verplaats je je het beste in Barcelona. Zijn er voordeel kaarten voor het openbaarvervoer, en waar kun je dan gebruik van maken.

Als je in een hotel buiten Barcelona bent, kun je dan gemakkelijk met het openbaar vervoer naar Barcelona.

Erik, bedankt voor je antwoord.

• p

hoe oud ben je dat je zoiets niet zelf al googelend kan vinden? Waarom zouden anderen dit voor jou moeten opzoeken? waarom koop je niet gewoon een gids?

• Erik J

p, je zeikt.