Vliegveld tijdelijk gesloten!

• webmaster

Opgelet!

Bericht van AENA, vandaag 8-5:

Nube de cenizas volcánicas

——————————————————————————–

19 aeropuertos de la red de Aena cerrados a partir de las 15:30 horas por la nube de cenizas volcánicas. Se trata de los aeropuertos de Barcelona, Girona, Sabadell, Bilbao, San Sebastián, Vitoria, Zaragoza, Huesca, Pamplona, La Rioja, Santiago, A Coruña, Vigo, Asturias, Santander, León, Valladolid, Burgos y Salamanca.

Según las últimas informaciones de Eurocontrol, las restricciones al tráfico aéreo se mantendrán al menos hasta las 18,00 horas.

Aena recomienda a los pasajeros que tengan previsto volar en las próximas horas que, antes de acudir aeropuerto, contacten con su compañía aérea.

Así mismo, pueden obtener más información llamando a los números de atención telefónica de Aena:

902 404 704

(+34) 91 321 10 00

In het Nederlands:

De vliegvelden van Barcelona en Girona zijn om 15.30 uur tijdelijk gesloten ivm de IJslandse vulkaanas.

Nadere berichtgeving volgt.

Bert

• Aad

Inmiddels zij de luchthavens in de buurt van Barcelona weer geopend; gelukkig!

Aad

• Mas

Ik heb KLM geprobeerd te bellen, maar ik kom er niet door heen.

Weet iemand wat er gebeurd zodra het vliegruim weer opengaat, met de vluchten die tijdens de sluiting geannuleerd zijn? Men pakt dan namelijk het schema op op het tijdstip van opening van het luchtruim. Wat gebeurd er met al die reizigers die nog wachten? Mensen die namelijk een ticket hebben van een vlucht die niet geannuleerd is gaan voor. Hoe lang zijn de wachttijden gemiddeld nadat een vlucht geannuleerd is?

Ik vraag dit omdat wij donderdag avond vliegen en eigenlijk geen marge hebben voor lange vertragingen…

Alvast bedankt!

• AadjeRobben

De KLM verwacht dat morgenochtend alle vluchten weer volgens schema vertrekken en dat dan de “wachtenden” ook weg zullen zijn.