Spanje terug op 8 % werkelozen.

• Juanito

De DPA heeft vandaag openbaar gemaakt wat al enige tijd door experten in binnen- en buitenland geroepen wordt, en wat men in Spanje zelf zowiezo al wist: Spanje heeft in werkelijkheid maar 8 % werkelozen, de overige 12 % werkt zwart en spaart zich zo vrolijk de bijdrage voor pensioen en Seguridad Social.

• johan

hallo Juanito,

Waarom plaats je dit? Wat moeten wij hiermee…

• Juanito

dat vroeg ik me ook een milliseconde af na het lezen van je bericht….

Johan, waarom lees je dit ? y además: waarom reageer je zelfs als het je niet interesseerd ?

Juanito

Donde fueres, haz lo que vieres..

• Wim

Dank voor je bijdrage Juanito, voor mij is het nieuws en ook relevant

Heb je overigens een officiele bron?

• Juanito

Claro, buiten het feit dat de Spanjaarden in 2009 gemiddeld 8 keer per week buiten de deur gegeten hebben, (9 keer in 2007) de SAZ hier en volgens de bronvermelding daar direkt vanuit de DPA

Als nu Moody's en Standard Poor's nog publicatieverbod krijgen is in de crisis voor de crisis en we leven hier nog lang en gelukkig…

• webmaster

Een beetje slecht onderbouwd, Juanito:

Abzüglich der Schwarzarbeit schätzen Experten die Arbeitslosigkeit nur auf acht Prozent - die restlichen 12 Prozent wollen die Beiträge ins staatliche Renten- und Gesundheitssystem Seguridad Social sparen. (SAZ, dpa)

Dit haal je dus uit een Duits krantje dat op zijn beurt zijn bronnen niet (goed) vermeld.

Los daar van, alleen al de veronderstelling dat 12 % vrijwillig werkloos zou zijn om geen premie te hoeven betalen is natuurlijk te gek voor woorden.

Voorlopig houd ik het maar op 20 %. Dat veel werklozen hier wat krijgen toegestopt van de familie en daarom nog even goed een kop koffie kunnen kopen is voor hen een mooie bijkomstigheid, maar biedt natuurlijk weinig perspectief.

Bert

• WIm

Tja, de bronnen helpen niet inderdaad…

• Juanito

De DPA is één van de grootste pers-bureau's in Europa, werken uitsluitend met eigen correspondenten wereldwijd, en als Jan modaal kun je daar natuurlijk niet even in de archieven wroeten; además kun je als “Duits krantje” niet ongestraft de DPA als bron vermelden, en zoals het toeval wil heeft dit “Duitse krantje” wel een direct lijntje naar het grote Duitse broertje.

Zelfs veel “Nederlandse krantjes” gebruiken de DPA. ;)

Los daar van, één maand per kwartaal “la alta” om je facturen te versturen en 2 maanden “la baja” brengt uiteindelijk 1.300 Euro netto meer. 8-)

Al het andere is speculatie…

• pj

@ Juanito: ooit al eens bedacht dat zelfstandigen géén werklozen zijn, in welke statistiek dan ook?

• Juanito

@ pj() lees de tekst nog even door met uitgeklapte draadjes, dan lees je eigen kommentaar nog even woord voor woord, lees het nog eens door, en get a life !!

Joder…

Juanito

Donde fueres, haz lo que vieres..