aanbevolen niet te solliciteren bij Logismarket / Mecalux

• Linda

Binnenkort zal er wederom een vacature staan op infojobs voor een ‘gestor de contenido’ voor Logismarket / Mecalux in Cornellà. Aangezien ik daar net een zeer slecht ervaring mee heb, raad ik mensen die op zoek zijn naar werk aan tweemaal of liever driemaal na te denken om daar op te solliciteren. Of je moet een kampioen zijn in niets zeggen en geen vragen stellen. Na een vraag over mijn exacte werktijden en pauzetijden en het salaris lag er even later een cheque klaar met een finiquito en bericht dat mijn verwachtingen en de filosofie vna het bedrijf niet overeenkomen en dat ik kon gaan. Zo, klaar.

Het zit zo dat ik een contract had gekregen van 30 uur, precies naar mijn zin. Het was het allereerste parttime contract binnen dit bedrijf, waar iedereen dus fulltime werkt en onder een soort dictatuur blijkt te werken. Nadat mij door RRHH was gezegd (nadat ik al begonnen was, nooit verteld tijdens mijn sollicitatie gesprekken) dat ik wel recht heb op een pauze van 15 minuten per dag, maar dat ik dan wel 15 minuten eerder moet komen, en ik te horen kreeg dat de fulltimers in totaal 7.52 minuten per dag werken, heb ik even een berekening gemaakt. Degenen die 8 uur werken krijgen 8 minuten ‘kado’, zou ik dan niet recht hebben op 6 minuten: dus 5 uur en 54 minuten werken ?? Deze vraag dus neergelegd bij RRHH en de volgende dag dus bij de ‘baas’ geroepen, die zonder ook maar de moeite te doen om zich in te leven mij meedeeld dat ik de proefperiode niet door ben gekomen. Zover je recht op informatie in een echt spaans bedrijf….

• tim

Staat er al op:

http://www.infojobs.net/cornella-de-llobregat/gestor-contenidos-web-portal-holandes/of-i122151911059234253690275022413

• Erik

Mecalux en Softonic zijn van dezelfde club, gaan slecht om met sollicitanten en hebben volgens mij ook weinig inzicht in hun eigen materie. Vacatures staan permanent open en reageren op sollicitaties vinden ze daar maar een hoop gedoe.

Geen aanrader inderdaad.