Ryan Air problemen

• webmaster

Mochten er nog mensen zijn die vanuit Barcelona deze week met de auto naar Nederland rijden, misschien is het aardig om onderweg even in Girona te kijken of er nog gestrande Ryan Air passagiers kunnen worden meegenomen:

Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

Uitgegeven: 20 april 2010 10:31

Laatst gewijzigd: 20 april 2010 11:07

BARCELONA - Het kan nog twee weken duren voordat gestrande reizigers van Ryanair naar Nederland kunnen terugvliegen. Bij de luchthaven in Girona, vlak bij Barcelona, meldden zich maandag honderden Nederlandse reizigers.

‘'Het is een enorme chaos. Na twee uur in de rij te hebben gestaan kregen we te horen dat we pas op 3 mei kunnen terugvliegen’', zei de Nederlandse toerist Diane Nijhuis dinsdag vanuit Barcelona.

Volgens Nijhuis is het onmogelijk om telefonisch in contact te komen met Ryanair.

''De enige informatie die op de website staat, is dat we nieuwe tickets moeten boeken. Waar en hoe dat moet, wordt nergens vermeld.''

Ook voor het ANP was Ryanair dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

De Ierse prijsvechter kan volgens Nijhuis maar mondjesmaat repatriëren, omdat er op alle vluchten nauwelijks vrije stoelen beschikbaar zijn.

Inmiddels heeft zij samen met haar vriendinnen plek in een bus weten te bemachtigen. In de nacht van dinsdag op woensdag reizen zij terug naar Nederland.

• olaf

ik hoorde dat er tot zondag geen vluchten gaan vanuit Girona, geldt dat ook voor de bestaande vluchten?

of alleen voor de extra vluchten?

ik heb een ticket voor vrijdag naar Bremen

als iemand het weet, hoor ik het graag,

mvg,

Olaf

• Victor Konings

Als het goed is gaat Ryan Air vanaf morgen, donderdag 22 april weer ´normaal´ vliegen; er zullen vertragingen zijn en er zullen soms vluchten worden geannuleerd.

Voor actuele informatie Ryan Air, zie : http://www.ryanair.com/nl/notices/gops/100414-ICELAND_ASH-GB

Salu2, Victor