Bij welke bank een bankrekening openen?

• Angela

Ik woon nu in Barcelona en binnenkort ga ik beginnen aan mijn nieuwe baan.

Bij welke bank kan ik het beste een bankrekening openen om mijn salaris op te laten storten? Ik hoor veel verhalen over kosten die sommige banken in rekening brengen voor bijvoorbeeld pinnen bij pinautomaten van andere banken, transacties en overige commisies en kosten.

Is La Caixa een goede bank? Deze heeft in ieder geval overal pinautomaten, waardoor ik niet bij vreemde banken hoef te pinnen.

Wie o wie kan mij informatie geven? Welke bank adviseren jullie en wat zijn de kosten?

Alvast heel erg bedankt!

• Juanito

Als je een baan hebt, een cuenta nomina bij de ING, geen maandelijkse kosten en tot 5% korting op een aantal maandelijkse rekeningen als je ze via de bank af laat boeken. Geld opnemen kun je bij alle Bancos in Spanje zonder kosten.

• Mariano

bijna goed Juanito. Je kunt met een ING Direct debit card kostenloos geld opnemen bij alle automaten van het bancaire netwerk 4B, waarvan de grootste bank de Banco Santander is, maar bij andere banken -zoals de Caixa- moet je iets van 2 eu betalen per opname. Ook als je geld in het buitenland opneemt moet je betalen, itt ING NL.

ING direct heeft regelmatig acties zoasl de Plan Amigo: als een klant een nieuwe klant levert, krijgen beide klanten 50 euro's op hun rekening cadeau.

En de korting van 2% is op je kosten van gas, electriciteit, water en internet.

Ze hebben weinig kantoren in BCN maar ze zijn langer open, ook op zaterdag. Ik ben er klant en redelijk tevreden.

• Anouk

Ik ben ook zeer tevreden over ING. Een collega van mij is bij Barclays en daar rekenen ze ook geen comissies en krijg je 3% terug van je maandelijkse facturen. Ook zij is over de verdere gang van zaken heel erg tevreden. Alle Spaanse en Catalaanse banken en cajas rekenen veel comissies voor onderhoud, overschrijvingen en credito/debito kaart.

• Arjan

Hoi Angela,

Ik ben ook klant bij ING; net een overschrijving gedaan naar een Nederlands rekeningnummer, dit was gratis.

Bij andere banken kost dit gegarandeerd geld, ik had voorheen een rekening bij La Caixa maar die heb ik opgezegd.

La caixa rekent namelijk voor onderhoud van rekening, voor de post die je van ze ontvangt, voor een duplicatie van een debit/ Credit card, voor alles…

Ze hebben idd op elke hoek van de straat een kantoor maar die zijn open tot 14:30 dus als je werkt is het alsnog lastig om ze bereiken…

Anyway.. Ga voor ING zou ik zeggen.

Saludos,

Arjan

• Angela

Bedankt voor al jullie tips!

De ING klint goed. Ik heb hier nog geen ING kantoor gezien. Waar zitten ze zoal?

• Wilbert

Angela, ooit eens gehoord van Google? Hoezo luiheid?

• Soekti

Niet zo onaardig doen Wilbert! We zijn hier om elkaar te helpen, nietwaar?

A su servicio Angela:

Barcelona

Avda. Diagonal 538

C.P: 08006

Oficina NARANJA

Barcelona

C/ Roger de Lluria 118

C.P: 08037

Oficina ING

L 'Hospitalet De Llobregat

C/ Tarragona 1

C.P: 08901