Tip: Spaans leren dmv tweetalige boeken (gratis)

  • n.stikker

    Ik kan me in het Spaans inmiddels wel een beetje redden, maar een Spaans boek lezen kost me nog ontzettend veel moeite. Voortdurend met een woordenboek op schoot of de pc ernaast schiet gewoon niet op. Was er maar een boek met de vertaling er meteen naast, dat leek me nou zo handig.

    En waarempel, na enig speuren op internet belandde ik op http://www.fusion-ebook.com waar je 5 boeken kan downloaden in het Engels / Spaans. Bij elk boek heb je de keuze om ook de reader te downloaden die beide teksten naast of indien gewenst onder elkaar toont. Bij het scrollen loopt de andere tekst netjes mee en hij geeft gehighlight (hm, mooi woord) aan welke zin of paragraaf met elkaar correspondeert. Uiteraard volstaat het slechts één keer de reader mee te downloaden.

    Op dit moment heeft Bryan (de ontwerper van het geheel) maar 5 boeken beschikbaar (o.a. War of the worlds, Huckleberry-Finn en Don Quijote) die hij gratis aanbiedt. Ook zijn reader is gratis. Hij vertelde me dat hij later in het jaar verder wil gaan met dit project, maar dat hij vooral moeite heeft om rechten te bemachtigen voor leuke boeken. Geen idee dus of er nog meer boeken aan zitten te komen. Hoe goed de vertalingen zijn kan ik niet beoordelen.

    Vooralsnog een erg leuk experiment. Ik kende iets dergelijks nog niet, maar wie weet is dit voor een ander oude koek. Dan hoor ik het graag, want ik wil wel meer boeken op zo'n manier lezen.

  • Petra

    Bedankt voor de tip!

    Goede manier om mijn Spaans te verbeteren!

  • David

    Bedankt voor de tip!

    Ps. Alle verhalen van De Gebroeders Grimm zijn zonder copyright en dus gratis te vinden op internet. Kwestie van copieren in het nederlands, copieren in de gewenste taal en in een document plakken. Stuur me een mailtje als je een aantal uitgewerkte verhalen wilt! (geef spaanse en engelse les en heb dus veel materiaal)

  • Jeroen Beekman

    Hola David:

    Lijkt me super, tweetalige Gebroeders Grimm!

    Ik zoek goed voorleesmateriaal voor in de les Spaans, A1/A2 niveau.

    Ik houd me aanbevolen, maar hoe kom ik aan je mailadres?

  • Willem van Vliet

    Graag ontvang ik een makelijk te lezen uitgewrkte tekst in het Spaan-Nederlands?

    Met vriendelijke groet,

    Willem

  • Claudia

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > Bedankt voor de tip!

    >

    > Ps. Alle verhalen van De Gebroeders Grimm zijn

    > zonder copyright en dus gratis te vinden op

    > internet. Kwestie van copieren in het nederlands,

    > copieren in de gewenste taal en in een document

    > plakken. Stuur me een mailtje als je een aantal

    > uitgewerkte verhalen wilt! (geef spaanse en

    > engelse les en heb dus veel materiaal)

    Hola David,

    Ben je nog actief op dit forum.

    Ik ben op zoek naar les matariaal.

    Spaans nederlands vertaald.

    Nu kom ik bij jou terecht.

    Ik zou heel graag je uitgewerkte boekjes willen hebben.

    Hoe kom ik in contact met jou.

  • Hans

    Ik keek op fusion e book om de Spaans boeken met de Nederlandse vertaling eronder. Ik zie alleen maar advertentie verwijzingen erop.

    Ik zocht ook dus Spaanse e book met meteen de vertaling eronder.

    Nog tips? Hartelijk dank alsvast.