Verhuizen naar Barcelona

• Pauline

Beste Allemaal,

Na lang gewacht te hebben is het vanaf 1 Mei dan eindelijk zo ver. Dan verhuis ik naar Spanje.

De eerste week ben ik op vakantie op Ibiza en vanaf 8 Mei dan echt in Barcelona.

Ik heb vanaf 8 Mei een talencursus geboekt met accommodatie voor de maand Mei.

Daarna ben ik dus eigenlijk nog op zoek naar een kamer, een leuke baan en gezellige mensen

om de stad mee te ontdekken.

Via dit forum dan ook mijn vraag of er meerdere mensen zijn die in deze periode naar Barcelona gaan om

het te ontdekken, mensen die er net wonen, mensen die net als ik op zoek zijn naar een kamer (heb het idee

dat 2 kamers makkelijker te vinden is dan 1) en sowieso vind ik het super leuk om alle tips ed te lezen.

Ik heb er zin in! Hoor graag van jullie!

Groetjes Pauline uit NL.

• JB

Hoi Pauline,

Ik ga heb dezelfde plannen als jij;). Alleen ik vetrek morgen al!! Ik heb slechts voor de eerste week een hostel

geboekt en ik hoop in deze eerste week een kamer te vinden. Dinsdag ga ik al 2 kamers bezichtigen (hopelijk is het wat!!)

Zodra ik een beetje ben gesettled ga ik op zoek naar werk…

Heb er ontzettend veel zin in, maar vind het toch ook wel spannend, nu het zo dichtbij komt!

Wat is je emailadres? Misschien kunnen we contact houden ;)

• Pauline

Hoi JB, bedankt voor je reactie! Wat gaaf dat je morgen al gaat! Het lijkt me heel leuk om contact te houden, zeker omdat jij er al zit als ik kom natuurlijk! Kan jij me alvast de stad laten zien ;-) Mijn e-mail adres is: schneider_pauline@hotmail.com. Hoor graag van je!! Heel veel succes en plezier de eerste week!!! Ben jaloers!!

• JB

Hey Pauline,

Ik heb je toegevoegd aan msn! Spreek ik je binnenkort vast wel eens!

• Donald

Hallo Pauline en JB,

Ik ben Belg en woon nu 18 maanden in Spanje en ben nu ook op zoek naar een baan.

Ik probeer eerst Valencia en als dit niet lukt probeer ik Barcelona.

Graag zou ik jullie weten wat jullie ervaringen zijn….

Hou me zeker op de hoogte!!!

mijn msn is deadcraft@hotmail.com

• Renske Smith

Hoi JB en Pauline,

Ik vertrek over een aantal weken, na een geweldig half jaar in Barcelona te hebben gewoond, weer naar Nederland.

Ik lees dat jullie opzoek zijn naar een kamer. Gezien ik (en mijn vriend) weer naar Nederland gaan, zouden jullie per 1 mei in ons appartement kunnen.

Het is echt een top appartement, midden in de stad (vlakbij plaza catalunya), met alle restaurantjes en barretjes in je nabije omgeving. Het appartement is 100 m2 met 2 slaapkamers, 3 franse balkonnetjes, en zelfs originele authentieke ornamenten.

Als jullie geïnteresseerd zijn, kunnen jullie mij mailen voor foto's en eventueel een afspraak.

Renske

Rennemen@hotmail.com

• Rojda

Ik vertek (waarschijnlijk samen met een vriendin) in juli naar Barcelona.

Renske, mochten de dames hierboven niet geinteresseerd zijn in jullie woning bestaat er dan een mogelijkheid dat ik (en mijn vriendin) jouw appartement huur? Gr.