Nou, persoonlijk zou het naar een Ned. bar gaan echt het laatste zijn wat ik zou doen als ik lekker een paar dagen in het buitenland doorbreng, maar dat is natuurlijk ieder zijn keuse. (Hij heet nu trouwens Taverne Amsterdam en heeft nu een Ierse aankleding). Ik ben meer van het op ontdekkingsreis gaan en leuke tentjes binnen stappen. Ik raad iig aan om wat te zoeken buiten het touristische centrum want daar is het vrijwel allemaal duurder en de kwaliteit kan ook wel eens tegenvallen.
Ze doen hier inderdaad niet zo moeilijk om een bordje spaghetti of een roerei te maken. (Ik zou wel even van te voren om de prijs vragen als het niet op de kaart staat). Ook hebben vrijwel alle restaurants voor de lunch een menu dat meestal uit 3 of 4 voorgerechten en net zoveel nagerechten. Verder zit de drank (1 glas wijn, een flesje cola of bier) en een nagerecht er bij inbegrepen. (Koffie is meestal apart maar je kunt bijna altijd kiezen tussen een nagerecht of koffie). De meeste menu's kosten gemiddeld zo'n 12 a 16 euro, afhankelijk van het type restaurant.
Wat ik persoonlijk leuk vind is die Baskische eettentjes. Daar hebben ze meestal keuse genoeg en 90% wordt geserveerd op kleine stukjes brood met een prikkertje er in. Er zit een grote op Paseo de Gracia net boven de Plaza Catalunya (Txapelo heet ie). Er wordt afgerekend op basis van de prikkertjes (gemiddeld zo'n 1,50 Euro per stuk) dus die moet je niet weggooien.
Veel plezier in Barcelona!
PS: Schotel die jongen maar eens lengua (koeietong), sesos (hersentjes), pies de cerdo (varkenspoortjes), callos (ingewanden) of morcilla (bloedworst) voor. Dan eet ie thuis meteen alles!