Iedereen die een beetje de Spaanse nieuwsberichten volgt weet inmiddels dat er alleen in 2009 in Spanje ca 700 dorpen volledig werden verlaten. Nu bestaan er al een aantal jaren aanbiedingen van uitstervende dorpen en gemeentes die, als je met minimaal 2 kinderen minstens voor 3 jaar in het dorp komt wonen, je een huis, een auto, land en werk er bij geven. Helaas: deze tijd is voorbij, maar huizen en land krijg je nog steeds cadeau; natuurlijk onder de voorwaarde dat je er vast komt wonen.
Een gratis huis is wel heel leuk, maar niemand is bereid ergens op de campo te gaan wonen waar je weder werk, noch metro, Rembrandt of Caj Chai Teahouse voor de deur hebt. Raar maar waar: verlaten dorpen liggen ook hier voor de deur, zoals vrijwel overal in heel Spanje..
Bijvoorbeeld Jafre, een schitterend klein dorpje midden in het Parc Natural del Garraf. Eigenlijk heel dichtbij, maar je moet helaas om het natuurpark heenrijden. Vanaf mijn huisje in Esplugues precies 50 Km over de autobaan, maar met een goede cross kun je er natuurlijk ook dwars doorheen en vanaf Castelldefels zijn het hemelsbreed maar 10 Km ! Baja Mountain Bikes is dan snel geboren, want Bicing komt er zeker niet heen, maar ideeen en mogelijkheden zijn er al genoeg.
Hier staan alle dorpen op de kaart met de informatie er direct bij.
Meer info, investeringsmaatschappijen en het overmaken van mijn tipgeld over de mailme functie.
Ps. De Saté vandaag in Rembrandt was niet echt om over naar huis te schrijven, dus zolang er geen goede Weyco saus en een spiesje van de BBQ op tafel komt, importeer ik het gewoon weer zelf.. wel jammer :-(
Iemand tips voor een lekkere Saté ? Ik kom ook zeker 2 keer per week en breng alle twee vrienden mee !!