Huisje met land tegen nultarif bij Barcelona.

• Juanito

Iedereen die een beetje de Spaanse nieuwsberichten volgt weet inmiddels dat er alleen in 2009 in Spanje ca 700 dorpen volledig werden verlaten. Nu bestaan er al een aantal jaren aanbiedingen van uitstervende dorpen en gemeentes die, als je met minimaal 2 kinderen minstens voor 3 jaar in het dorp komt wonen, je een huis, een auto, land en werk er bij geven. Helaas: deze tijd is voorbij, maar huizen en land krijg je nog steeds cadeau; natuurlijk onder de voorwaarde dat je er vast komt wonen.

Een gratis huis is wel heel leuk, maar niemand is bereid ergens op de campo te gaan wonen waar je weder werk, noch metro, Rembrandt of Caj Chai Teahouse voor de deur hebt. Raar maar waar: verlaten dorpen liggen ook hier voor de deur, zoals vrijwel overal in heel Spanje..

Bijvoorbeeld Jafre, een schitterend klein dorpje midden in het Parc Natural del Garraf. Eigenlijk heel dichtbij, maar je moet helaas om het natuurpark heenrijden. Vanaf mijn huisje in Esplugues precies 50 Km over de autobaan, maar met een goede cross kun je er natuurlijk ook dwars doorheen en vanaf Castelldefels zijn het hemelsbreed maar 10 Km ! Baja Mountain Bikes is dan snel geboren, want Bicing komt er zeker niet heen, maar ideeen en mogelijkheden zijn er al genoeg.

Hier staan alle dorpen op de kaart met de informatie er direct bij.

Meer info, investeringsmaatschappijen en het overmaken van mijn tipgeld over de mailme functie.

Ps. De Saté vandaag in Rembrandt was niet echt om over naar huis te schrijven, dus zolang er geen goede Weyco saus en een spiesje van de BBQ op tafel komt, importeer ik het gewoon weer zelf.. wel jammer :-(

Iemand tips voor een lekkere Saté ? Ik kom ook zeker 2 keer per week en breng alle twee vrienden mee !!

• webmaster

Juanito,

Aangezien je duidelijke belangen hebt bij dit project ;) zou je natuurlijk een excursie kunnen organiseren.

Als het écht zo mooi is, kunnen we er een Oranje Vrijstaat oprichten en er een groepsproject van maken.

Bert

• Juanito

Bert,

gezien het tijdstip hoop ik dat je deze reactie tijdens het ontbijt op de bank hebt geschreven en niet vanuit kantoor..:P

Heel eerlijk: Nee, ik heb er geen belangen bij, maar ergens diep binnenin zit een Hollands hartje, en daar rinkelt steeds een Hollands belletje bij het woord gratis..

Het geld ligt in Catalunya nog steeds op straat; eerst even rond je heen kijken en dan bukken om het op te rapen is veelal het enige wat je hoeft te doen.

Met andere woorden, als er genoeg interesse bestaat en een beetje kapitaal voorhanden is, zou ik zeggen: de inschrijflijst is hierbij geopend.

• Femke

Hier zou ik best meer over willen weten. Woon je er zelf ook Juanito?

• Juanito

Hola Femke,

het dorp is een verlaten dorp, dat betekent dat er niemand meer woont; ik dus ook niet. Een dorp is pas officieel abandonado als de laatste bewoner vertrokken is. Wat wil je weten ?

• John

Haha, Jafre (Jafra) hét spookdorp bij uitstek in Catalunya, geliefde plaats van parapsychologen. X(

• Eric

Hola,

Hier heb je heerlijke sate: http://www.restaurantbetawi.com/

(recht tegenover Quatre Gats)

Slds,

Eric

• Juanito

Heb al geboekt :)-D Muchas gracias Eric (de Eric ?:P)

• Juanito

John Schreef:

——————————————————-

> Haha, Jafre (Jafra) hét spookdorp bij uitstek in

> Catalunya, geliefde plaats van parapsychologen. X(

en wat zegt ons dat ? Commercieel dus een goed punt. Ook parapsychologen zijn mensen met behoeften, zoals eten, drinken, een bed om te slapen, wichelroedes, pendels, kristallen, boeken, paddestoelen, potentiele helderziende partners, grote staande stenen, bruchas fietsen, en af en toe een psychiater en een wc. Tientallen mogelijkheden om er iets van te maken

• siguemepro

hoi Juanito,

indien je nog een trip gaat organiseren dan wil ik graag mee. Misschiem bij het opbouwen van zo'n dorp voor de nieuwe inwoners en mijzelf zou ik zeker met handen en voeten kunnen helpen. laat weten wat je gaat doen. via de site van rtv.es een leuke en goede reportage van de dorpen inmiddels zo'n 900 hoor.

niet allemaal verlaten maar tellen wel mee in het zelfde rijtje.

oke ik hoor van je

siguempro.com