KLM Spain - Cash problemen?

• Liselot

Hoi,

Heb eind januari via de KLM website een ticket geboekt om in maart te vliegen. Heb betaald met mijn spaanse bankpas. Wat blijkt nou, hebben ze het bedrag twee x afgeschreven!

Contact opgenomen met de KLM per telefoon en om het nog fraaier te maken, moet ik een email sturen om het bedrag terug te vragen.

Persoonlijk vind ik dit stelen - geld van iemands rekening halen zonder toestemming - maar omdat een groot bedrijf het doet, ben je als consument vrij machteloos, want ik wil natuurlijk wel kunnen blijven vliegen. Het lijkt erop alsof ze een extra remesa uit hebben gegooid om even snel wat extra cash op te halen…..zo'n fijn spaans trucje.

Let dus goed op, dat bedragen maar één keer worden afgeschreven en ben benieuwd of iemand een zelfde ervaring heeft.

Groetjes,

Liselot

• pablo

Gewoon je bank bellen en vragen of ze het bedrag een keer “storneren” = terug storten, succes.

• Martijn Hp

En hoe kunnen wij als forumlezers nou zeker weten dat niet KLM een fout heeft gemaakt, maar jijzelf door bijvoorbeeld 2x te bevestigen, of de bank door 2x dezelfde run te maken?

Ook zou het netter zijn geweest als je eerst de klachtafhandeling zou hebben afgewacht. Het is namelijk heel logisch dat ze niet zomaar aannemen dat ze 2x afgeschreven hebben en dat dat hun fout is geweest. Jij kan wel zoveel zeggen.

Je bent sowieso dom geweest door KLM te vliegen. Alle andere maatschappijen zijn goedkoper :S.

• Liselot

Beste Martijn,

Het leek mij niet handig om in details te treden, maar ik ga het nu toch doen. Juist omdat ik mijn bericht heb geplaatst om andere mensen te waarschuwen ipv van dom te worden beticht.

Op mijn bankafschrift staat de eerste keer op 29 januari, datum van afboeking: KLM Netherlands.

Op mijn bankafschrift staat vervolgens op 5 februari als afboeking, KLM 07414

Storneren wordt dus lastig, omdat ik wel wil vliegen en niet weet welke van de twee ik zou moeten storneren, om er voor te zorgen dat ik geen problemen heb als ik in maart wil vliegen.

Ik heb slechts één keer, en wel op 29 januari een boeking gedaan via internet en dus toestemming gegeven om één keer het bedrag van mijn rekening af te schrijven via mijn Visa Electron.

Elk zichzelf respecterend bedrijf kan onmiddelijk nagaan wat er op hun bankrekening binnenkomt dus zou de KLM dat ook moeten kunnen. Nog sterker, de boekhouding zou dusdanig op orde moeten zijn dat zij het corrigeren alvorens ik het bemerk.

Zoals aangegeven heb ik gebeld naar de KLM en moet ik (niet degene die de fout heeft begaan of waar het geld zich nu bevind, nee ik ben slechts de klant), actie ondernemen en maar afwachten of er een spoedige reactie komt op een email, daarom ben ik nu boos en vraag ik mij af of het meer mensen is overkomen omdat het op zn minst, zeer onzorgvuldig te noemen is.

Zoals wel vaker aanbod gekomen op dit forum, het is niet netjes om mensen dom te noemen, zonder dat jij verder weet hebt van afwegingen van mensen. Ivm de door de KLM geboden vliegtijden, heb ik dit keer voor KLM gekozen. Soms wegen de paar tientjes meer betalen niet op tegen andere eventueel te maken kosten of omtandigheden.

Mvg,

Liselot

• Durk

Kom regelmatig tegen dat KLM goedkoper is dan Vueling. Oftewel, Martijn heeft een plaat voor z'n kop.

• webmaster

Liselot,

Zonder dat ik het op wil nemen voor KLM:

Ik begrijp dat je boos bent omdat je geld twee keer is afgeschreven voor één boeking, en dat, toe je hierover belde, je gevraagd werd hierover een mail te sturen naar de afdeling klachtenafhandeling.

Als KLM dit soort zaken schriftelijk wil afdoen,- dat lijkt me volledig te begrijpen. Zo zonder meer terugstorten naar aanleiding van een telefoontje lijkt me om redenen van controle minder correct. Ik zou zeggen: stuur ze een mail. Als je geld niet wordt teruggestort, pas dán heb je het recht om boos te zijn en het woord stelen in de mond te nemen….

Bert

• Michiel

Martijn,

zelf een beetje dom jij. Rond Kerst was KLM de goedkoopste aanbieder van alle airlines n.b., en de beste tijden en gratis

krantje, broodje en drankjes ook nog……….. tranquilo dus…..

Laatst naar Birmingham via A''dam en ja hoor, ook toen weer was KLM de goedkoopste… nee ik heb geen aandelen en nee

ik werk niet voor KLM….zoek gewoon altijd de beste prijzen en tijden etc…. moet je ook eens doen!

Have fun & peace man

• sem

Hey Liselot,

Ik heb toevallig ook een ticket via mijn spaanse bankpas betaald met KLM. En wat bleek, op 29/01/2010 was het bedrag wel afgeboekt van mijn saldo, maar het bedrag zelf was niet te zien op mijn afschrift. Ik vond het niet raar, omdat dat wel vaker is als ik een ticket boek met mijn spaanse pas. Maar een paar dagen later (3 of 4 februari) was het bedrag niet meer afgeboekt.

Ik natuurlijk in paniek, want ik dacht dat mijn ticket niet betaald was, en ik niet kon vliegen. Maar op 05/02/2010 is het bedrag ‘echt’ afgeschreven met een beschrijving erbij.

En, by the way, niet alleen de vliegtijden zijn soms beter, KLM is soms ook goedkoper dan Vueling of Transavia.

Sem

• Liselot

Ter goede orde,

Ben 11/02/2010 bij de bank geweest om te vragen wat er aan de hand kon zijn. Daar zeiden ze dat het vaker gebeurt met hotels en vliegmaatschappijen. Dat ze een soort van administratieve reserverings blok op je rekening zetten, zoals dat ook gebeurt bij credit card maatschappijen, maar dan bemerk je het niet omdat het dan tegen het einde van de maand allemaal recht is gezet.

Heb ook een reactie van KLM gehad. Volgens hen lag het aan het uitvoeren van de bank en was de bank dus schuldig.

Hoe het ook zij het geld staat weer sinds 10/02/2010 bijgeschreven op mijn rekening en ik ben het dus gelukkig maar 5 dagen kwijt geweest. Volgende keer betaal ik denk ik maar anders.

• Martijn@HP (de echte)

Iemand vindt het blijkbaar grappig om onder mijn naam te publiceren.

Het bovenstaande bericht heb ik niet geschreven, maar is van een sukkel die te laf is om zijn eigen naam te gebruiken.

En het klopt trouwens dat KLM met Kerstmis de goedkoopste was, en regelmatig goedkoper is dan Vueling etc.

Groet, Martijn@HP