Piso gezocht lange termijn

• Nick

Ik woon op het moment nog in Madrid maar ga verhuizen naar Barcelona en ben dus op zoek naar een piso. Moet liggen ten zuiden van de Gran Vía en Avinguda Paral-lel, dus zeg maar de strook die om Montjuic heen loopt. Verdere eisen:

- Max. EUR 700

- Mijn Labrador moet welkom zijn

- Balkon(netje)

- Geen lekkende daken, instortende muren, etc.

- Geen rare louche huisbazen, geen rare onderpanden (1 maand borg, tenzij het een paleiselijk onderkomen is), en ik wil een officieel huurcontract.

Verhuur je of weet je iemand die verhuurt stuur me dan foto's, en mocht ik er uiteindelijk gaan wonen dan ligt er EUR 100 voor je klaar.

PS Alles wat al op idealista.com of fotocasa.es staat telt niet mee want daar kijk ik zelf al naar.

• Mariano

Nick, ik hoop maar dat jij meer geluk hebt….Ik heb lang gezocht naar een piso maar straks als ik mijn verkochte woning zal verlaten zal ik maar een kamer op een piso compartido zoeken want ik ben knettergek geworden van de eisen van huiseigenaren: een aval van vier maanden, borg van twee, drie maanden, een maand voor de louche agencia-typjes die niets anders doen dan de deur open doen en de lopende maand. Daarnaast de laatste drie nominas laten zien. Als freelancer is het dan onmogelijk.

En dan de “volledig ingerichte” pisos: die cutre meubles!

• Claas

Tja Nick,

bitter maar waar, maar welkom in de club der wachtenden en zoekenden van enorme grootte..

Zonder connecties iets fatsoenlijks voor 700 Eu onmogelijk, buiten als je toevallig een hele goede verbinding binnen de caixacatalunya hebt.

Dat wat je zoekt begint ongeveer bij 1.000 Euro in je lievelingsbarrio, vanaf 1.200 heb je het binnen een week wel rond.

De huurprijzen zakken zeker in Barcelona; alleen de eigenaren van de woningen zijn daarover nog niet ingelicht !!

Voor maximaal 700 Euro een piso voor jezelf vind je in de minder populaire barrios in een soms acceptabele toestand, in bijv. Esplugues heb je er zelfs een modern appartement voor.

Mucha suerte en alvast welkom hier bij ons !

Claas

• Mabel at Barcelona

Hoi Nick,

Het beeld dat hierboven wordt geschetst, is inderdaad de realiteit in Barcelona. Ik heb van de zomer anderhalve maand naar een nieuwe piso gezocht en uiteindelijk eentje gevonden waarvan de huisbaas ok lijkt en dingetjes in huis tot nu toe zonder problemen worden gefixed. Het heeft me wel 1 maand commissie en 2 maanden borg gekost… En ik heb mijn hele loonadminstratie moeten afgeven ;)

Succes!

• Esther

Hey Nick,

Zoveel berichten zonder concrete hulp, ook mijn bericht is niet dat wat je zoekt. Maar ik wil een positieve noot toevoegen aan bovenstaande, namelijk dat het wél mogelijk is, zeker voor 700 euro om een prima piso te vinden. Het is ‘gewoon’ goed zoeken. Maar om me heen meerdere mensen die in de afgelopen tijd pisos tussen de 500 en 800 hebben gevonden, in het centrum! Ik hou mijn oren en ogen open en wens je veel succes.

Esther

• Willem

Beste Nick,

Ik vertrek vanaf 30 januari uit het appartement (niet gemeubileerd) wat ik heb. Deze heeft 4 kamers (2 grote en 2 kleine) en mocht je geinteresseerd zijn kan ik waarschijnlijk wel regelen dat je hem voor dezelfde huur kunt overnemen. (850 euro p/maand), 1 maand borg en 1 maand agencia.

Wil je foto´s of komen kijken, moet je me maar even een privémail sturen.

Groeten,

• Willem

Sorry, wel handig om te vermelden waar het is. Het piso ligt iets boven estacion de Norte (Casp con Sicilia)

• Mabel at Barcelona

Inderdaad Es, het kan wel! Ik wilde Nick ook niet zeggen dat het niet kon… maar wel dat je soms iets meer betaald aan borg/commissie dan 1 maand.

Ik heb van de zomer zo´n 30 tot 35 flats gezien die ik al zeer goed gescreend had voordat ik ging kijken (foto´s opvragen, juiste vragen stellen, Google Maps met streetview ook een super goede als je ff wil checken hoe het gebouw er van buiten uit ziet). Als je maar 1 slaapkamer wilt, moet 700 euro inderdaad te doen zijn.

• Nick.

Nou, ik krijg in ieder geval reacties :-)

Bedankt Willem, maar ik zoek echt alleen in de zone die ik noemde. En de prijs vind ik ook te hoog, even ter illustratie: ik betaal hier in Madrid EUR 500 voor een 60m2 piso net buiten het centrum, met gewoon 1 maand borg en een huisbaas die niet zeurt. Ik weet wel dat BCN wat duurder is, maar het verschil moet niet te groot worden natuurlijk.

En dat het moeilijk is om iets te vinden dat snap ik ook wel, anders was het niet nodig geweest om hier hulp in te roepen ;-)

En die opmerking van die meubels klopt ook, dus ik wil NIET GEMEUBILEERD (of een schriftelijke verklaring van de huisbaas dat ik de zooi in de fik mag hengsten).

• Mabel at Barcelona

Nogmaals succes… ik weet hoe moeilijk het is. Als ik iets hoor, ben je de eerste!