Rijbewijs omwisselen

• mip

Houd er rekening mee dat je niet je rijbewijs moet ‘renovar’ maar ‘canjear’. Scheelt je erg veel tijd en ik spreek uit ervaring…..Zelfs als die verloopt

• Mabel at Barcelona

Thanks voor de tip!

De rest qua documenten die ik mee moet nemen zit ik goed?

• Erik

Ik moest ook een medische check laten doen. Dat wist ik niet vantevoren en heb ik toen beneden in het gebouw laten doen, wat je volgens mij stukken goedkoper ergens anders ook kunt doen….

• Mabel at Barcelona

Medische check voor een verlening als je 36 jaar bent? Hahaha.

En waar kun je die dan ook laten doen? Bij je eigen huisarts? En wat heb jij er daar voor betaald?

Thanks!

• EstherH

Ze kijken je ogen na en wellicht nog meer (maar dat weet ik niet meer) en je moet een soort ‘videospelletje’ doen om je coördinatie te testen. Vraag me af of dat ook bij je huisarts kan. Is in hetzelfde gebouw en kosten zijn geloof ik 50 euro. Ach, dan ben je er maar vanaf.

• Mabel at Barcelona

Aangezien ik niet 50 euro over heb (eerder 50 euro tekort ;), hoor ik graag van iemand of het ergens goedkoper kan!

Thanks!

• Juanito

Over je werkgever bestaat de mogelijkheid een (jaarlijks / tweejaarlijks) medische test te laten doen, uitgebreid en vooral gratis. Zolang je maar niet vantevoren zegt dat je hem voor je rijbewijs nodig hebt.. :P

• EstherH

http://www.dgt.es/portal/es/oficina_virtual/conductores/renovaciones/?tit=Documentaci%F3n%20necesaria

Documentatie (voor Spanjaarden, voor Nederlanders komt er waarschijnlijk nog een papiertje uit Nl bij, herinner me nu dat er iets gefaxt moest worden vanuit Nl). Nr 2 is de medische test.

* Solicitud en impreso oficial que se facilita en las Jefaturas Provinciales y Locales de Tráfico.

* Informe de Aptitud psicofísica expedido por un Centro de Reconocimiento de Conductores autorizado, de la provincia donde solicite el trámite, al que se hallará adherida una fotografía actualizada del solicitante.

* Documento Nacional de Identidad, Pasaporte o Tarjeta de Residencia en vigor.

* Una fotografía actualizada de 32 x 26 mm. en color, iguales a la que se halle adherida al Certificado de Aptitud.

* Talón-foto, al que se hallará adherida la fotografía. Dicho talón-foto se obtiene en todas las Jefaturas Provinciales y Locales de Tráfico

Of… even bellen met Tráfico om alles te vragen en zeker te weten! Heb je meteen weer een goeie informatieve blog :)

“Tráfico” Barcelona: Jefatura Provincial de Tráfico

Departamento Conductores/Canje

Gran Vía de les Corts Catalanes, 184, C.P. 0807

tel. 93 298 65 39

• Mabel at Barcelona

Ja, die info had ik al. Dat papier uit NL is alleen maar nodig als je je rijbewijs niet meer hebt, een echtheidsverklaring van de RDW. Dat is mijn geval niet nodig.

Maar vraag blijft, wie weet waar ik goedkoop/goedkoper die test kan doen (medische test op werk gaat niet)?

Thanks!

• Mabel at Barcelona

En ja - vergeten - ik zal alle informatie op mijn blog zetten zodra ik het hele proces heb doorlopen om 100% zeker te zijn van de stappen die je moet doorlopen en de documenten die je nodig hebt.