@Erik:
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Nadat ik alles had ingeleverd bij Trafico werd me gezegd dat ze niet wisten hoe lang het duurde. Ik heb ze toen gevraagd hoe die validatie werkt. Ze sturen een formulier via de fax naar RDW in Groningen, en gaan dan wachten. Ik belde RDW, want ik had haast (mijn rijbewijs was bijna verlopen). ´Meteen beantwoord en teruggestuurd´ vertelden ze me daar. Per brief, dat wel, want dat hoort zo. Ik een week later naar Trafico. ´Nee, we hebben nog niets, - zal wel op postkantoor liggen.´
Weer een week later werd ik gebeld. Alles was in orde, en ik kon mijn rijbewijs ophalen. Toen ik voor de zoveelste keer weer bij Trafico langsging bleek alles nog helemaal niet in orde te zijn. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: na een uur kreeg ik een voorlopig rijbewijs met een geldigheid van drie maanden.
Samengevat: de voorbereiding gebeurt door Trafico Catalunya. Als ze alle papieren hebben geven ze een voorlopig rijbewijs af en sturen alles door naar Madrid. Het oude - Nederlandse - rijbewijs wordt ingenomen.
Trafico Madrid kan er een maand of twee over doen voor het uiteindelijke kaartje per post naar het huisadres van de client wordt gezonden.
Bert