busvervoer

• ans

Nogmaals hallo iedereen,

een vraagje ben ik vergeten, nl. wie weet hoe wij het beste en voordeligste om 24.00 uur vanaf vliegveld Reus naar Barcelona kunnen gaan?

Groet, Ans.

• pj

Ryanair zegt op de website:

http://www.ryanair.com/site/NL/inpage.php?partner=APTRANSFER&loc=REU

het volgende over de vervoersmogelijkheden:

AIRPORT INFORMATION

Reus Airport is situated 6 Km outside the city of Reus. There is a bus connection to the city centre, operated by Reus Transport, line 50; the journey time is 10 minutes and a ticket costs €3. There is also a connection with Barcelona from the airport, operated by Hispano Igualadina; the journey time is 1 hour and 30 minutes and tickets cost €11.00. Both buses leave from outside the Arrivals Terminal; more info can be found on www.reustransport.com and www.barcelona-tourist-guide.com.

en als je dan nog wat verder zoekt, kom je uiteindelijk de timetable tegen op:

http://www.igualadina.com/pdfs/REUS%20AIRPORT.pdf

• willy

Wij landen 15 juni 2009 ook om 23.55 in Reus en ben nu aan het uizoeken hoe snel naar barcalona te gaan. Dat gaat niet lukken. Alles nagekeken en niets gevonden.

Bussen rijden niet om deze tijd. Andere tijden geen probleem. Taxi 100 pp enkele reis. tja dat is wat duur tegenover een ticket van 16 euro all incl.

Wat gaan we doen.

Met een taxi naar Tarragona, “Badplaats”. lekker slapen en de volgende dag met de trein naar Barcelona eindstation “Sants”

Overnachting in Catalyuna express (bookers.nl) voor 50 euro 2 p. ontbijtje. Lekker uitgerust naar barcelona waar we ongeveer 10.30 zullen zijn. Je ziet onderweg ook nog wat.

Terug gewoon met een bus van Barcelona naar Reus airport op een normale tijd.

Heeft iemand wel gevonden hoe het anders kan dan hoor ik dat graag.

W.

• pj

Zoals je kunt zien in de dienstregeling van Hispano-Igualadina hebben ze op dit moment de vluchten uit NL niet in het schema opgenomen (waarschijnlijk gewoon omdat op dit moment Ryanair nog niet vanuit NL op Reus vliegt). Zover ik weet gaan die vluchten begin juni pas van start. Volgens mij mag je er vanuitgaan dat het probleem met ingang van dat moment ook gelijk is opgelost. Oftewel: als je op 15 juni vliegt is er, hoogstwaarschijnlijk, dan wel een nachtverbinding, per bus, met BCN.

(Op alle, mij bekende, bestemmingen van Ryanair is er ALTIJD aansluitend busvervoer naar de stad waar ze zeggen op te vliegen. Voor Reus en Girona is dat BCN)

• sharon

Hallo,

Ik zit ook met hetzelfde probleem.

Wij gaan met 8 personen waaronder 3 kids. Ik wil dus makkelijk reizen.

We vliegen op Reus en zitten in Calafell zo een 35 km vd luchthaven.

Gaat er vanaf Reus een directe bus ofzo naar Calafell?

Ik dacht wat te hebben aan taxi2airport.nl maar als je de ervaringen leest word je er ook niet echt blij van.

We zitten een week in Calafell willen de laatste 3 dagen in Barcelona doorbrengen. Dus weer vervoer naar Barcelona. Wat is het beste? Weer de taxi? Of is er een goede aansluiting met de treinen?

En ja een beetje een gedoe, maar van Barcelona weer terug naar Reus. En ook nog eens vliegen om 6.30 uur dus ben je van ander vervoer afhankelijk.

Voor de 3 ritten met de taxi bij taxi2airport zou ik zo een 450 euro kwijt zijn met z'n achten. Wel handig, je wordt overal afgezet waar je moet zijn. Maar kan ik er echt op van aan dat die chauffeur ook komt.

Al met al een hoop gedoe, maar ik hoor graag van iemand die mij uit kan leggen wat ik het beste kan doen.

S

• dina

ik kom ook om 23:55 uur aan. ik was benieuwd of het goed gegaan is hoe jullie het hadden gedaan.

gr

• A.

Zelfde probleem!! Heeft iemand ervaring/oplossing? (Reus-Barcelona)

• pj

Zoals verwacht heeft Igualadina inderdaad de dienstregeling, per 01 juni, aangepast. Er gaat nu ook om 00.10 uur een bus vanaf Reus luchthaven naar BCN. Omdat deze verbinding officieel gelinkt is aan de vlucht uit Eindhoven, zal de bus, bij vertraging van de vlucht, gewoon blijven wachten.

Eind goed, al goed :)

• willylll

Hoe te reizen. Eindhoven-Reus Barc. aankomst om 23.55 uur.

Mogelijkheid 1:om 24.00 uur staat een bus te wachten op de laaste vlucht vanuit Eindhoven.

Deze gaat naar Barcelona, Duur ongeveer 1.15 uur.

Als je vanuit de hal naar buiten loopt zie je de bus zo staan.

Mogelijkheid 2: met de taxi naar Salou (10 min) hotel boeken voor overnachting en de volgende dag met de trein naar Barcelona. Duur 1.15 min.

Taxi kost 30 euro en treinreis 7 euro enkele reis. gaat elk uur rechtstreeks.

Er gaan veel dagjes mensen van Salou naar Barcelona. om 9.00 uur erg druk.

De trein terug naar het vliegveld Reus is niet zoals (Girona) vanaf het busstation maar van uit het treinstation. De treinen gaan elk heel uur.

Bussen rijden bijna niet.

Girona blijft de makkelijkste manier om te reizen als je naar de hoofdstad wilt.

Reus is geschikt als je naar Salou gaat of als je een goedkope ticket kan boeken zoals ik heb gedaan 16 euro all-in.

Heb je vragen mail me ik heb beiden vliegvelden bezocht.

Willy

• sharon

Hallo Dina,

Zijn jullie al geweest en/of heb jij de oplossing al gevonden om van Reus naar Calafell te komen?

Ik heb alles afgezocht, maar helaas.

Wij gaan met 8 man en de kosten van een taxi lopen tot 150 euro op.

Ik hoor graag van je..ik vertek nl 11 juli

groeten sharon