internet provider

• Robbert

Als het je om de kosten gaat dan moet je wegwezen bij Telefonica, maar als je de meest betrouwbare ADSL wil moet je wel bij ze zijn. De helpdesk spreekt wellicht geen engels maar ben blij dat je ze binnen een minuut aan de lijn krijgt, dat lukt je bij geen enkele andere aanbieder. Dit is mijn persoonlijke ervaring en ik heb de meeste aanbieders inmiddels wel gehad in Spanje

• Renilde

Kijk aan dit antwoord heb ik wat!!

Bedankt voor de informatie. Dus waarschijnlijk voorlopig toch nog bij Telefonica blijven…En hopen dat ze ooit net zo met de prijzen gaan stunten als in NL ;-)

• Esther

Enige ervaring die ik heb is met Ono. Helpdesk doet allesbehalve helpen, maar ik heb ze gelukkig zelden nodig gehad. Regelmatig aanbiedingen, check hun website www.ono.es (denk ik). Ze hebben van die pakketten met en zonder telefoon, internet en kabeltv (films, vrouwenkanalen, sport, muziek, veel in originele versie dus Engels)

Engels spreken heb ik niet meegemaakt met ze in de tijd dat mijn Spaans ook te gebrekkig was om technische hulpvragen te stellen. Wat is dat moeilijk he? Zelfs in het Nederlands zou het soms moeilijk zijn om te vragen en een uitleg te kunnen ontvangen, puur en alleen omdat het soms zo technisch is!

• Gaby

Ik zit alweer jaren bij Orange en heb eigenlijk nooit problemen. Alleen in het begin heb ik een paar keer moeten bellen…

Een keer ging dat meisje ineens over op een soort gebrekkig Duits omdat ze aan mijn naam te zien dacht dat ik Duits was. Toen ik haar vroeg waarom zei ze dat ze aangenomen was vanwege haar talen (waar ze tijdens haar sollicitatie duidelijk niet op getest was) en dat ze die dus moest gebruiken aan de telefoon.

Ze waren al die keren wel behulpzaam dus wie weet kun je gewoon vragen of er daar iemand zit die toevallig Engels spreekt. Of tot 10 kan tellen in het Duits ;-)

Overigens is het misschien logischer dat een internationaal bedrijf zoals Orange of Tele2 Engels sprekenden in dienst heeft dan Telefonica…?

Succes

Gaby

www.nothing-on-in.blogspot.com

• hester

Hola,

Ikzelf blijf erbij dat toch telefonica de beste service heeft ook al is het duurder..

Ernesto je gaat als popie jopie door het leven he kerel hoop dat je trots op jezelf bent, maar ik als nederlandse schaam me dat er een landgenoot als jij bestaat!!

En durf te wedden dat je de taal niet eens machtig bent…zielig hoor!!

• pj

@ Hester: welke taal zou Ernesto niet machtig zijn? Nederlands? Spaans?

Ongeacht het antwoord denk ik dat het geen kwaad zou kunnen eerdere postings er eens op na te slaan alvorens je, persoonsgebonden, commentaar te plaatsen.

Ik durf zondermeer voor de oprechtheid van Ernesto in te staan. Evenals voor zijn taalbeheersing van zowel zijn Spaans als zijn Nederlands. Een kwestie van zijn eerdere postings zorgvuldig lezen…

• Erik

Sohee, nou nou…. spannend hoor, die Ernesto. Wát een naar mannetje moet dat zijn zeg.

• Goedkoopste internet aanbieder

Als je een internetprovider zoekt kun je het beste de goedkoopste aanbieder bekijken, doen de meeste zie maar: Goedkoopste internet aanbieder