Werken in de havenn van Barcelona

  • Eduard

    Hoi, wie kan mij helpen aan informatie aan werk in de haven van Barcelona, mag heel simpel zijn i.v.m. taal gebrek, misschien te doen in combinatie met mij studie Spaans hier, zodat ik ondanks te taal wat kan gaan verdienen om van te leven, mag natuurlijk ook ander werk zijn waar de Spaanse taal niet het belangrijkste hoef te zijn, zoals fabriekswerk, lopendeband werk enz.

    Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mijn delen, ik hoor het graag.

    Vriendelijke groet, Eduard.

  • Sam

    Voor werk in de haven kun je kijken op www.estibarna.es, maar ik ben er vrijwel zeker van dat Spaans en ook Catalaans een vereiste zijn.

    Voor banen bij Nederlandse bedrijven kun je kijken op de bedrijvenlijst die Mabel heeft samengesteld op haar weblog.

  • pj

    Houd er maar rekening mee dat voor ongeschoold werk de spoeling in BCN erg dun is. De werkloosheid in ES bedraagt ruim 11 %, door de stagnatie in de bouwsector zijn er ontelbaar veel laaggeschoolden werkeloos en meer dan de helft hiervan spreekt vloeiend spaans. Wees dus maar niet al te optimistisch over je kansen om in de haven werk te vinden

  • Nicolette

    Is steward bij check-in bali van cruiseschepen iets voor je? (grondsteward) Je hebt er alleen engels voor nodig.pj schreef:

  • Mabel

    Kijk even hier:

    http://mabelatbarcelona.blogspot.com/2008/06/bedrijvenlijst-list-with-companies.html

    Succes!

    Mabel

    PS Part time werken in Spanje is overigens niet echt bekend of normaal.

  • Chantal

    Ik heb een paar maanden in de haven gewerkt. En zoals Sam al schreef zijn de vereisten Spaans en Catalaans. Het was een full-time baan van 8.00 tot 18.00 en er werd verwacht dat je overwerkte tot soms 21.00 ´s avonds zonder dat je daarvoor uitbetaald kreeg of vrije uren ervoor terug.

    Een kennis van mij werkte in dienst bij de cruiseschepen. Hij beleidde toeristen van de bus naar de boot en andersom. Daarvoor had je alleen Engels nodig.

  • Hancock

    Ik wilde je bedanken voor dit geweldige leesvoer!! Ik geniet absoluut van elk klein stukje ervan. Ik heb een bladwijzer voor connections je gemaakt om nieuwe dingen te bekijken die je plaatst.