Slechte wijken ??

  • Anne

    Wij willen in januari met drie meiden naar barcelona gaan. We willen nu een appartementje boeken alleen in welke wijk ben je een beetje veilig ??

    We willen een beetje dichbij het centrum zitten en zaten te denken aan de bari gotic, el raval of el borne. Zijn dit redelijk veilige wijken of kan je hier maar beter niet zitten.

    Bedankt alvast voor de reacties

  • Anne

    Hoi Anne!

    Wij zijn gisteren teruggekomen van een heerlijke week. Wij hadden een appart. in Barceloneta en was geweldig!. Vlakbij het strand, de gezellige haven en terrasjes ca. 15 min. lopen naar Ramblas. Ook taxi niet duur. Wij hebben er (2 vriendinnen) er ons totaal niet onveilig gevoeld. In iedere grote stad kan er wel wat gebeuren toch? Een tip: wij hebben 2x heerlijk gegeten bij Aqua, aan het strand…Ik zou zo weer terug willen..

    Heel veel plezier.

    gr. Anne

  • Anouk

    ik zou kiezen voor nummer

    1: Borne

    2: Barri Gotic

    3: El Raval

    Prima wijken voor je vakantie, downtown Barcelona.

  • Freerk

    Hoi Anne,

    Naar mijn idee zijn alledrie de buurten veilig. Sommige straten voelen misschien wat onwennig maar dat betekent niet dat ze onveilig zijn.

    Het meest in trek bij toeristen zijn Gotic en Borne. Raval voelt iets minder als een openluchtmuseum, dus mijn voorkeur en advies aan jou derhalve zou de laatste zijn.

    Gegroet met zon, Freerk

  • Willem

    Laatst in callejeros. El Raval crimineelste wijk van Spanje….

  • Freerk

    Beste Willem,

    Ik neem aan dat jij met de vermelding “meest criminele wijk van Spanje…”niet punt 3 van onderstaande reeks bedoelde…..

    cri·mi·neel2 (bn.)

    1 strafrechtelijk

    2 misdadig

    3 geweldig, buitengewoon

    Indien dat wel het geval mocht zijn dan ben ik het helemaal met je eens.

    Gegroet met zon, Freerk

  • Tjitske

    Hoi!

    Ik ben ook aan het kijken naar een appartement met een vriendin en vroeg me af welk appartement jullie gehuurd hebben en of t een aanrader is!

    Alvast bedankt, Tjitske.

  • Sam

    Haha die Freerk!

    Overdag is Raval goed te doen. ´s Avonds moet je wel opletten en er wordt best veel ge-zakkenrolt, ook overdag ;-)

    Verder gewoon leuke winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Leuke marktjes ook. Multi-culti wijk.