met kinderen verhuizen naar Mataro

  • Paulien

    Wil begin volgend jaar met twee kinderen van 10 en 14 jaar bij mijn vriend in Mataro gaan wonen. Wie heeft tips omtrent goede scholen in de buurt waar misschien ook al nederlandse kinderen naar school gaan. Ook andere informatie over hoe de omschakeling van het nederlandse naar het spaanse onderwijs voor de kinderen zo gemakkelijk mogelijk gerealiseerd kan worden zijn meer dan welkom.

  • sander

    ik heb wel eens gehoord dat er 2 nederlandse basisscholen in de omgeving van barcelona zitten. ik heb dat gehoord van een nederlandse meid die daar ging solliciteren dus ik weet zeker dat ze bestaan, maar meer dan dat weet ik ook weer niet… google?

    succes

  • cerys

    Hi Paulien

    Was aan het google-en voor informatie over middelbarescholen in Barcelona omgeving en ik zag jouw bericht. Ik weet dat het al 7 jaar geleden is maar ik zit nu in dezelfde situatie – ga vlakbij Mataro wonen met een zoon van 13. Heb jij je kinderen op een locale school gedaan? Ben heel benieuwd.

    met vriendelijke groet

    Cerys

  • Iris

    Hoi,

    ik ben lerares Nederlands en ik woon sinds een jaar in Vilassar de Mar, tegen Mataró. Ik ben op zoek gegaan naar scholen waar ze Nederlands geven in het Maresme, maar ik heb tot hiertoe niets gevonden. tips zijn altijd welkom natuurlijk ;) Op dit moment geef ik privéles Nederlands in Mataró en het Maresme. Moest jullie dit interesseren, je kan me altijd bereiken via email: debabbelkous@gmail.com

    Vriendelijke groeten,

    Iris