Gezinsuitbreiding! Maar waar vinden we een ouderwetse box? En hoe zit het met creches in Barcelona? Gaarne informatie! Heel erg bedankt!
Aan een ouderwetse box kan ik je helaas niet helpen. Ik heb wel wat informatie over creches in Barcelona.
Hier hebben ze meerdere namen voor een creche: escola bressol, educaió inrantil, llar d'infants of gewoon guarderia.
Er zijn een aantal municipal maar de meeste zijn privé. Ze werken hier ook met schooljaren. Dus je kan je inschrijven voor het komende ‘schooljaar’ dat in september begint. Halverwege het jaar instappen is niet gebruikelijk, maar hebben wij wel gedaan. De openbare guarderias werken met opendagen (in maart en april geloof ik) en dan kan je ter plekke ook pas inschrijven. De prive guarderias kan je altijd bellen, maar zullen over het algemeen zeggen dat ze vanaf september al helemaal vol zitten…
Je moet dus veel geluk hebben of iemand kennen die zijn of haar kinderen op een bepaalde creche hebben zitten en een goed woordje voor je kunnen doen.
Wij hebben destijds bij het min. van onderwijs (Consorci d'Educacio de Barcelona) een lijst opgehaald met alle guarderias in Bcn gesorteerd op district. Na heel veel bellen en afwijzingen hebben we via ouders van de school onze oudste een plekje weten te krijgen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel succes ermee!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?